[ Print ]  [ Close ]

http://news.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=14980   , 1403/02/19


گزارش عملکرد دانشگاه تربیت مدرس؛


دانشگاه تربیت مدرس جزو دانشگاه های جامع تحصیلات تکمیلی برتر کشور است و با سپری شدن ۴۰ سال از تأسیس آن، هم اکنون در آستانه فرصتی استثنایی برای تحول نوآورانه قرار گرفته است. این دانشگاه جوان به دلیل برخورداری از ساختاری منسجم و نظر به چابکی و انعطاف پذیری بالا، بسیار مستعد تحول و تعالی (از جمله تبدیل شدن به یک دانشگاه بین‌المللی الگو) در تراز ملی است.

حرکت های متهورانه در گشایش جبهه های نو در پژوهش، راه اندازی رشته های جدید و بین رشته ای تحصیلات تکمیلی برای اولین بار در کشور، سد شکنی در مسیر خود اتکایی کشور برای تأمین اعضای هیأت علمی دانشگاه ها، گستردگی جامع در رشته های تحصیلات تکمیلی و حضور در پایتخت، تمایز شاخص دانشگاه تربیت مدرس در آموزش عالی کشور بوده است.

دانشگاه تربیت مدرس دانشگاهی خود اتکا و پیشرو در آموزش و پژوهش، فناوری، نوآوری و کارآفرینی است که تلاش می کند تا جزو ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان و سه دانشگاه برتر منطقه قرار گیرد. در حال حاضر وظایف، مسئولیت ها و فعالیت های علمی دانشگاه با طیفی گسترده از حوزه های علوم مختلف در ۱۹۸ رشته کارشناسی ارشد و ۱۴۹ رشته دکتری، در قالب ۷ پردیس مجتمع از ۱۷ دانشکده، ۱۵ پژوهشکده و مرکز تحقیقاتی و آموزشی و همچنین پارک علم و فناوری مدرس و یک پردیس خودگردان تمرکز یافته است.

دانشگاه تربیت مدرس در مهرماه ۱۳۹۹ دارای ۹ هزار و ۷۰۰ دانشجو بوده است که از این تعداد حدودا" ۳ هزار و ۳۰۰نفر در مقطع دکتری و ۶ هزار و ۴۰۰ نفر در مقطع کارشناسی ارشد، مشغول به تحصیل و از این میان حدود ۳۰۰ نفر دانشجوی خارجی هستند. دانشگاه دارای ۷۷۷ عضو هیأت علمی است که قریب به ۶۱ درصد آنها از مرتبه علمی دانشیاری و استادی برخوردارند.

این دانشگاه در طرح تحول راهبردی ۴ اولویت ذیل را به عنوان محور تمامی فعالیت های خود قرار داده است: ۱- سرآمدی همه جانبه در کیفیت؛ ۲- خود اتکایی و پایداری؛ ۳- برونگرایی و حضور فعال بین المللی، ۴- تعامل شبکه ای و میان رشته ای.

فعالیت های دانشگاه در نیل به این اهداف به طور منظم انجام می شود، گرچه باید خاطر نشان کرد که به دلیل وجود شرایط همه گیری کرونا در سال اخیر همچون سایر دانشگاه ها، بسیاری از فعالیت های دانشگاه تربیت مدرس نیز دچار توقف یا کندی شد.

گزارش عملکرد دانشگاه را در فایل پیوست مطالعه کنید.



11:26 - پنج شنبه 19 فروردين 1400    /    شماره خبر : 14980    /    تعداد نمايش خبر : 1794