[ Print ]  [ Close ]

http://news.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=15165   , 1403/02/20


تشريح اقدامات صورت گرفته براي ساخت مدرسه در شهرستان گناوه در نشست بنياد خيرين مدرس


در ابتداي جلسه دکتر مسلمی نائینی مديرعامل بنياد در خصوص ساخت مدرسه در شهرستان گناوه استان بوشهر و تهيه تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص توضيحاتي را عنوان کرد.


در ادامه اعضای بنیاد در خصوص میزان هزینه ساخت مدرسه و درصد مشاركت بنياد، چشم‌انداز آتی این مدرسه و نحوه نمايه مشارکت دانشگاه مطالبی را عنوان کردند.


همچنين مقرر شد پيش نويس تفاهم‌نامه به دفتر حقوقی و دفتر فنی دانشگاه ارجاع شود تا نظر كارشناسي آنها نیز در این خصوص لحاظ گردد.


در ادامه دکتر جوان با توضيحاتي در خصوص تجربیات بنیادهای خيرين سایر دانشگاه ها به پيشنهاد رتبه‌بندی بنیادهاي خیرین دانشگاه ها و ارائه شاخص هاي آن از سوي دانشگاه کاشان اشاره كرد و گفت: شاخص‌های متعددي در این رتبه بندی مورد توجه قرار گرفته است ‌كه برخي از آنها مي تواند در اهداف و برنامه هاي آتي بنياد لحاظ گردد.


در ادامه دکتر محمدزاده رييس هيات مديره بنياد، بر لزوم ارتباط با سازمان اوقاف کشور و دعوت از یکی از مسئولان این سازمان در جلسه بنیاد و شناسایی حوزه های مشترک برای برقراری ارتباط و جذب کمک های لازم تاکید کرد.


دکتر محمدزاده در ادامه کارگروهی متشکل از دکتر جوان، دکتر نادری منش و دکتر عادل آذر را برای تدوین برنامه ٣ ساله بنیاد با نگاه مدیریتی و بر اساس اساسنامه بنیاد و گزاره‌های سیاستی مطرح شده در جلسات قبلی تعیین نمود تا عنوان‌های برنامه سه ساله را تهیه و در جلسات آتی بنیاد با اعضا به بحث و تبادل‌نظر بگذارند.


در ادامه همکاران بازنشسته داوطلب برای همکاری در امور بنیاد معرفي و اسامی چهار نفر از همکاران بازنشسته دانشگاه به عنوان کارشناس و مسئول دفتر امور بنیاد مطرح شد و پس از ارائه پیشنهاد اعضاء، مقرر گردید با دو نفر از آنان رایزنی صورت گیرد و فرد نهایی در جلسه آتی معرفی شود.


دکتر خواجه در خصوص پیگیری صندوق های سرمایه گذاری و بانک ها و صرف سود سرمایه‌گذاری شده در جهت امور خیر مطالبی را مطرح کرد.


دکتر عادل آذر نیز در اين خصوص اظهار داشت: ليستي از بانک‌ها و صندوق هاي خيريه که در این زمینه فعال هستند تهیه و با رایزنی با مدیرعامل این صندوق‌ها و بانک‌ها از این ظرفیت به خوبی استفاده گردد.


وی افزود: با توجه به تعريف ردیف اختصاصی در دستگاه هاي دولتی برای کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی، از این محل نیز می‌توان برای کمک به اهداف بنیاد استفاده نمود.


در ادامه در خصوص اعلام تقویم جلسات بنياد، لزوم پیگیری اهداف کلان و مشکلات قشر دانشجویی از سوي بنياد و تشريح هزینه کرد مبالغ واریز شده به حساب بنیاد برای سیل زدگان و آسیب دیدگان کرونا مطالبی عنوان شد.







18:27 - چهارشنبه 29 ارديبهشت 1400    /    شماره خبر : 15165    /    تعداد نمايش خبر : 691