[ Print ]  [ Close ]

http://news.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=15168   , 1403/02/20


در آیین گرامیداشت روز استاد، از استادان نمونه دانشگاه تجلیل شد


در این مراسم دکتر احمدی رییس دانشگاه ضمن تبریک روز استاد و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری خاطرنشان ساخت: مقام واقعی معلم، مقامی الهی و در شأن انبیاست و ما باید قدر معلمان و اساتیدمان که با تلاش و کوشش در مسیر مقدس علم و دانش گام برمی دارند را بدانیم.

وی افزود: امروز جوانان و دانشجویان، نیازمند راهنمایی و تعلیم و تعلم از سوی اساتید هستند. اساتید به آنها می آموزند چگونه با سختی‌ها و مشکلات برخورد کنند، اخلاق را چگونه در روابط اجتماعی به کار گیرند، کجا رحمان و بخشنده باشند و در چه موقعیتی قاطع و مقتدر عمل کنند. دانشجویان کار جمعی و همکاری را از اساتید می‌آموزد و قطعاً الگوی مهم آنها در سبک زندگی، اساتید و معلمان هستند. معلم است که تذکر می‌دهد و بازگشت به فطرت و کشف حقیقت را از درون وجود دانشجو می طلبد و به او یادآوری می کند و رسالت دانشگاه نیز در این میان، مانند رسالت معلمی بسیار حائز اهمیت است.

دکتر احمدی تصریح کرد: دانشگاه کارخانه انسان سازی است و نه فقط یادگیری علم و دانش و هنر بلکه تربیت انسان متوازن را بر عهده دارد و این کار فقط از سوی دانشگاه و با کمک اساتید و همکاری دانشگاهیان و در محیط اجتماعی دانشگاه امکان پذیر است.

در ادامه دکتر کلباسی معاون آموزشی دانشگاه اظهار داشت: در حال حاضر سرمایه خوبی به لحاظ فکری، فناوری و مدیریتی در حیطه آموزش مجازی در دانشگاه فراهم شده است و با سرمایه گذاری هایی که در این زمینه از سوی دانشگاه صورت گرفته و تقویت زیرساخت های لازم، قادر خواهیم بود از امکانات و تجربیات موجود در جهت نیل به اهداف تحولی دانشگاه به نحو شایسته تری استفاده نماییم.

وی تصریح کرد: دانشگاه تربیت مدرس به زودی کارنامه عملکرد ده ساله خود را منتشر خواهد کرد که شامل فعالیت های یک دهه آموزشی، پژوهشی و علمی دانشگاه خواهد بود. قطعا" تجربیات حاصل از آموزش مجازی در سال های اخیر و آموزش های ترکیبی که در راستای برنامه راهبردی دانشگاه نیز می باشد به عنوان برگ زرینی در این کارنامه عملکرد می درخشد.

سپس دکتر مولی مدیر دفتر امور هیات علمی به فرایند انتخاب اساتید برتر اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع همه گیری کرونا، فشار زیادی بر دوش اعضای هیات علمی بود با این وجود، اعضای هیات علمی کارنامه مثبتی را از خود به یادگار گذاشتند.

وی افزود: در مراسم امروز در بخش استاد سرآمد آموزشی، ۵ برگزیده و در بخش استاد شایسته تقدیر سرآمدی آموزش ۸ برگزیده معرفی می شوند. همچنین ۱۱ نفر به عنوان استاد نمونه و ۱۲ نفر به عنوان استاد تلاشگر معرفی خواهند شد. امسال زیرگروه جدیدی برای اساتید جوان تر در نظر گرفته شد و 4 نفر به عنوان استاد تلاشگر جوان برگزیده شدند.

مدیر دفتر امور هیات علمی افزود: همچنین ۵ نفر از اساتید دانشگاه به درجه بازنشستگی نائل آمدند که از آنها نیز تقدیر به عمل خواهد آمد و متاسفانه ۴ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه را طی یک سال گذشته از دست دادیم که با دعوت از خانواده های این عزیزان، مورد تکریم قرار خواهند گرفت. همچنین به ۱۷ نفر از اعضای هیات علمی پایه تشویقی از محل ذخیره پژوهشی اعطا می شود و از ۲۴ نفر از اعضای هیات علمی که بر اساس نظر معاونت پژوهشی شرایط دریافت پایه پژوهشی را داشتند در مراسم هفته پژوهش تقدیر به عمل می آید.

وی با اشاره به تدوین شیوه نامه پایه های ممتازی و کارآمدی در سال گذشته اظهار داشت: با وجود تجربه جدید تدوین این شیوه نامه، خوشبختانه توانستیم در اعطای پایه های ترفیع به نتایج مطلوب برسیم و بر اساس پرونده های رسیده در سال گذشته، ۲۵ درصد از اعضای هیات علمی موفق به دریافت پایه ممتازی و ۶/۴۵ درصد موفق به دریافت پایه کارآمدی شدند.

در پایان مراسم، اسامی اساتید نمونه، تلاشگر، سرآمد آموزشی و شایسته تقدیر اعلام شد.

اسامی برگزیدگان:

♦ استادان نمونه:

دکتر منوچهر فرج زاده اصل، دکتر سید محمد باقر کاشانی، دکتر پرویز عبدالمالکی، دکتر فضل الله غفرانی پور، دکتر مهدی عبداللهی، دکتر مجتبی رفیعیان، دکتر حبیب اله موسوی، دکتر حمیدرضا صادقی، دکتر وحید احمدی، دکتر امین فرخ آبادی، دکتر امیررضا ممدوحی

♦ استادان تلاشگر:

دکتر زهرا اطلس باف، دکتر عالیه کرد زعفرانلو، دکتر تقی شهرابی فراهانی، دکتر علیرضا حسن زاده، دکتر علی یساقی، دکتر گیتی ترکمان، دکتر محمدرضا رئوفی، دکتر لیدا مقدم بنائم، دکتر عنایت عباسی، دکنر ناصر صفائی، دکتر مهدی وفاخواه، دکتر محمد حسین صبحیه

♦ استادان تلاشگر جوان:

دکتر محمد مهرآبادی، دکتر علی شالبافان، دکتر جعفر خادمی حمیدی، دکتر رضا افهمی

♦ استادان سرآمد آموزشی:

دکتر عبدالرضا رکن الدین افتخاری، دکتر عادل آذر، دکتر ابراهیم حاجی زاده، دکتر سید کمال چهارسوقی، دکتر محمد جعفر یوسفیان

♦ استادان شایسته تقدیر در سرآمدی آموزشی:

دکتر مرتضی شهبازی نیا، دکتر محسن رضایی، دکتر علی مرسلی، دکتر مریم نیکخواه، دکتر بابک محمدزاده اصل، دکتر شهلا چوبچیان، دکتر علی مختصی، دکتر یحیی کوچ

♦ معاون آموزشی نمونه:

دکتر سعید کاظمی نجفی

♦ معاون آموزشی تلاشگر:

دکتر بهرام سحابی

♦ استادان بازنشسته:

دکتر حسنعلی پورمند، دکتر علی محمد حاضری، دکتر حسن زارع مایوان، دکتر منوچهر میرشاهی، دکتر مجید میرزایی

♦ استادان مرحوم:

دکتر اسماعیل‌زاده خادم، دکتر پرویز اسکندرپور خرمی، دکتر محمد حسین جمشیدی، دکتر شهین نجار پیرایه

♦ مشمول پایه تشویقی بند د :

دکتر عالیه کرد زعفرانلو، دکتر عیسی یاوری عیسی، دکتر حسن دانائی فرد، دکتر صدیقه السادات طوافیان، دکتر معصومه شمس قهفرخی، دکتر محمد جوان، دکتر شیرین شهبازی، دکتر مسعود سلیمانی، رضا حسن ساجدی، دکتر سیدمحمدمهدی هادوی، دکتر غلامحسین نجفی، دکتر مهدی مظاهری، دکتر زهره حمیدی اصفهانی، دکتر سیدابوالقاسم مرتضوی، دکتر عبدالعلی شجاعیان، دکتر نیما احمدی، دکتر علیرضا ریاحی بختیاری، دکتر بیژن عباسی آرند، دکتر سیدعباس شجاع الساداتی، دکتر امیررضا ممدوحی، دکتر مسعود سلطانی محمدی، دکتر محمدرضا بمانیان، دکتر مجتبی رفیعیان، دکتر علی ایوب زاده



18:38 - چهارشنبه 29 ارديبهشت 1400    /    شماره خبر : 15168    /    تعداد نمايش خبر : 2986