[ Print ]  [ Close ]

http://news.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=15270   , 1403/02/19


برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) و شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)


در این مراسم حجت الاسلام دکتر سید مهدی ساداتی نژاد به ایراد سخنرانی پیرامون نقش امام جعفر صادق (ع) در احیای تشیّع پرداخت و گفت: اقدامات امام جعفر صادق (ع) و بنیانگذاری تشیع سبب شد که شیعه شناخته شود. اگر کارهای امام صادق (ع) نبود، تشیّع احیا نمیشد.

وی افزود: در مورد امام صادق (ع) چند نکته بسیار مهم وجود دارد. اول اینکه امام صادق نسبت به دین و مفاهیم دینی حبّ داشت و این در هزاران حدیثی که از وی نقل می شود، وجود دارد. دومین نکته مهم این است که وی نقش بنیان گذاری ایفا کرد و در این مورد با امامان دیگر متفاوت بود و در واقع او بنیان گذار فرهنگ تشیّع است. همچنین امام صادق به لحاظ علمی صاحب جایگاه والایی بود و بیش از ۴هزار شاگرد در محضر او تحصیل علم و معرفت کردند. روش امام جعفر صادق در بیان مفاهیم دین روش منطقی به دور از خشونت بود.

حجت الاسلام ساداتی نژاد در بخش دیگری از این ویژه برنامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در باب مشارکت در انتخابات گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مسئله مهم در امر انتخابات در مرحله اول حضور حداکثری و در مرحله بعد انتخاب اصلح است. بنابراین همه افراد جامعه باید با همدلی در انتخابات مشارکت کنند و نباید به دلیل وجود مشکلات اقتصادی و برخی دیگر از مشکلات در این امر سرنوشت ساز شرکت نکنند. حضور آحاد مردم و نقش مشارکت در انتخابات بسیار اهمیت دارد.








19:53 - سه شنبه 18 خرداد 1400    /    شماره خبر : 15270    /    تعداد نمايش خبر : 653