[ Print ]  [ Close ]

http://news.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=15290   , 1403/02/30


پیش نویس خط مشی ها و راهبردهای کلان پیشنهادی دبیرخانه طرح تحول راهبردی ارائه شد



در ابتدای این جلسه قائم مقام رییس دانشگاه در اجرای طرح تحول راهبردی بر ضرورت اعلام برنامه اختتام بسته‌های ناتمام از طرف واحدهای PMO به دبیرخانه طرح تحول و همچنین بر ضرورت تکمیل بارگذاری اطلاعات بسته های تعریف شده موج دهم در سامانه کنترل پروژه از سوی واحدهای PMO به ویژه واحد PMO حوزه ریاست و فرهنگی تاکید کرد. ضمن اینکه لازم دانست کلیه بسته ها اعم از بسته های قبول یا رد شده در سامانه بارگذاری شوند.


وی با توجه به پایان برنامه ۵ سال اول اجرایی طرح تحول در پایان موج جاری، از واحدها درخواست کرد نسبت به مستندسازی گزارش های خروجی، دستاوردها، گزارش های مدیریتی و... اقدام نمایند.


دکتر مینایی با تقدیر از زحمات واحدهای PMO در طی برنامه ۵ سال اول اجرای طرح گفت: در این موج تعداد بسته ها بسیار کم تعریف شده، لیکن واحدها به دلیل تعیین تکلیف و جمع بندی بسته های ناتمام گذشته، تمرکز بر مستندسازی ها، همکاری با تیم پروژه بازنگری طرح تحول و... مشغله زیادی دارند.


در ادامه این نشست پیش نویس خط مشی ها و راهبردهای کلان پیشنهادی دبیرخانه به همراه اهم برنامه های اقدام و عمل برای سال ۱۴۰۰ از سوی دکتر مینایی و مهندس مرادی مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.


در این جلسه دکتر مینایی بر اهمیت جمع بندی بسته های ناتمام تأکید کرد و اظهار داشت: هدف گذاری تکمیل بسته های ناتمام ۵ سال اول به دلیل صرف وقت و انرژی فراوان از سوی واحدها برای هر یک از بسته ها و اهمیت انجام بست های مصوب بسیار حائز اهمیت است و طبق توافق قبلی تا تیرماه ۱۴۰۰ باید این امور نهایی شود.


در هفتاد و سومین جلسه کمیته راهبری با توجه به پایان برنامه اجرایی 5 سال اول و تغییرات مدیریتی پیش رو نسبت به مستندسازی تجارب اجرایی طرح تحول، تهیه گزارش های مدیریتی از دستاوردها، خروجی های اثربخش و... از سوی واحدهای PMO و حوزه های ستادی طرح تحول تأکید شد.


در بخش دیگری از این جلسه پس از ارائه گزارش اقدامات انجام شده واحدهای PMO درباره تعیین تکلیف بسته های ناتمام قبلی و اختتام بسته های موج ۹ از سوی مدیران واحدها، پیشنهاد شد با هدف تسریع و تسهیل در فرایند تعیین تکلیف بسته های ناتمام، حتی المقدور به جای انجام مکاتبات مکرر زمانبر بین واحدهای PMO و حوزه های ستادی طرح تحول بویژه مرکز ارزیابی و بهینه سازی عملکرد تا حد امکان از مذاکرات تلفنی و ارتباطات غیر رسمی استفاده شود. در مورد بسته های ناتمام نیز، توصیه شد که از تعریف آنها در قالب بسته های جدید پرهیز شود. همچنین حوزه های ستادی طرح تحول، نتیجه بررسی گزارش ها و مستندات ارسالی بسته های ناتمام از سوی واحدها را در اسرع وقت تعیین تکلیف و به واحد مربوط ابلاغ نمایند. درخصوص بسته های موج ۹ قرار شد در اسرع وقت نسبت به تکمیل امور باقیمانده اقدام نموده و مرکز نظارت و ارزیابی نیز نتیجه بررسی های خود را ضمن مکالمه با واحدها، نهایتاً در کمیته راهبری مطرح نماید.


در این جلسه ضمن تشکر از مهندس نصرتی بابت فعالیت ها و برنامه های مطلوب ارتباطی در حوزه طرح تحول در ۵ سال اول اجرایی، درخواست شد برای پنج سال آتی، توسعه برنامه های ارتباطی با تاکید بر فعالیت های نوآورانه در دستور کار روابط عمومی قرار گیرد.





14:00 - يکشنبه 23 خرداد 1400    /    شماره خبر : 15290    /    تعداد نمايش خبر : 364