[ Print ]  [ Close ]

http://news.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=15346   , 1403/02/20


تشریح عملکرد مرکز تحقیقات مهندسی راه و ترابری در نشست شورای دانشگاه


در این نشست دکتر بروجردیان رییس مرکز تحقیقات مهندسی راه و ترابری، ضمن معرفی اجمالی مرکز، چارت تشکیلاتی، مدل کسب و کار، مشتریان مرکز و نحوه ارتباط با مشتریان را تشریح کرد.


وی به ارزش های پیشنهادی مرکز تحقیقات مهندسی راه و ترابری اشاره کرد و گفت: این ارزش ها شامل آنالیز عددی، تحلیل صحنه تصادف، دستگاه شبیه ساز رانندگی، پایش سلامت ابنیه و روسازی بلوکی می باشد.


وی افزود: در حال حاضر بررسی صحنه تصادف بر اساس روش های مبتنی بر آمار تصادف و روش‌های مبتنی بر مشخصات فنی راه صورت می گیرد که دارای معایبی است. اما روش مبتنی بر آنالیز عددی ایمنی راه‌ها روش دقیقی است که ما از 10 سال پیش در دانشگاه تربیت مدرس بر روی آن کار کردیم و تعدادی از دانشجویان در قالب پایان نامه‌ی ‌ارشدو رساله دکتری در این زمینه فعالیت کردند و پروژه هایی با صنعت به انجام رسید و تفاهم نامه ای با سازمان راهداری منعقد شد؛ ما تنها مرکزی هستیم که در کشور می توانیم با این روش دقیق، تصادفات را بررسی کنیم. این روش در اختصاص اعتبارات برای ایمن سازی راهها به مدیران راهداری و همچنین به تحلیل درست صحنه تصادف توسط پلیس بسیار کمک خواهد کرد.


وی تصریح کرد: از مزایای این روش می توان به بررسی همزمان وضعیت هندسی راه و عملکرد وسایل نقلیه در آن و عدم وابستگی نتایج تحلیل به وقوع تصادف و بررسی پتانسیل تصادف خیزی بر اساس شاخص های تداخل ترافیکی اشاره کرد.


رییس مرکز تحقیقات مهندسی راه و ترابری در خصوص تحلیل صحنه تصادف، دستگاه شبیه ساز رانندگی، پایش سلامت ابنیه و روسازی بلوکی نیز توضیحاتی ارائه کرد.


بروجردیان با اشاره به توانمندی ها و تجهیزات مرکز گفت: آزمایش های مختلف قیر و آسفالت، طرح اختلاط مخلوط آسفالتی به روش مارشال، آزمایش‌های شکست در دمای پایین و میانی، طرح اختلاط بتن و آزمایش‌های بر روی بتن سخت شده، ملات و خمیر سیمان، دستگاه یو تی ام، انواع مخلوط کن‌های بتن و آسفالت و دستگاه نفوذپذیری بتن و دستگاه سیکل ذوب و یخ از جمله این توانمندی‌ها و تجهیزات است.


وی در خصوص پروژه های انجام شده و در حال انجام مرکز، دوره های آموزشی برگزار شده، نشست های علمی،کنفرانس های علمی، تفاهم نامه های منعقد شده و کتاب های منتشر شده از سوی اعضای هیات علمی مرکز توضیحاتی عنوان کرد.


در ادامه رییس دانشگاه ضمن قدردانی از اقدامات مثبت صورت گرفته در مرکز تحقیقات مهندسی راه و ترابری ابراز امیدواری کرد پتانسیل ها و استعدادهای این مرکز از سوی مسئولان و سازمان های ذی ربط در جهت رفع معضلات ترافیکی، جاده ای و ... مورد توجه قرار گیرد.







15:42 - چهارشنبه 2 تير 1400    /    شماره خبر : 15346    /    تعداد نمايش خبر : 754