[ Print ]  [ Close ]

http://news.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=15403   , 1403/02/19


نحوه انجام فعالیت های پژوهشی در پی برقراری محدودیت های جدید، اعلام شد


در پی اعلام وضعیت قرمز کرونا در تهران و اعمال محدودیت های جدید به منظور مدیریت فعالیت‌های پژوهشی دانشجویان از ۱۲ تیر تا اطلاع ثانوی، ضرورت دارد فعالیت پژوهشی در آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های پردیس مرکزی و دانشکده کشاورزی در وضعیت فی مابین سطح ۳ و سطح ۴ به شرح موارد زیر مدیریت شود:

۱- مجوز فعالیت پژوهشی و حضور در آزمایشگاه صرفا" برای دانشجویان بومی و دانشجویانی که در حال حاضر در خوابگاههای زیر نظر دانشگاه ساکن می باشند، صادر گردد.

۲- صدور مجوز فعالیت در آزمایشگاه توسط کمیته ایمنی دانشکده‌ها به تعداد محدود و الزاما" برای موارد ویژه و ضروری با ظرفیت حداکثر ۵۰ درصد افراد مشمول سطح ۳ انجام شود.

۳- صدور مجوز فعالیت، مشروط به نظارت و هدایت استاد راهنما و کمیته ایمنی دانشکده امکان پذیر می باشد.

۴- به منظور حفظ سلامت دانشجویان لازم است کمیته‌ ایمنی دانشکده‌ها نظارت کاملا" سخت‌گیرانه بر فعالیت افراد در آزمایشگاه‌ها اعمال نمایند. طی بازدیدهای سرزده در صورت مشاهده هرگونه عدم رعایت پروتکل ها، مجوزها بلافاصله لغو خواهد شد.

۵- صدور مجوز فعالیت به روال گذشته و براساس تایید کمیته ایمنی دانشکده و ارسال اسامی افراد دارای مجوز به مدیریت حراست دانشگاه با امضاء ریاست دانشکده می باشد. ارسال فهرست دانشجویان مشمول شرایط جدید به معاونت پژوهشی دانشگاه الزامی می باشد.

۶- فعالیت‌های پژوهشی، آزمایشگاهی و حضور دانشجویان و پژوهشگران در دانشگاه مشمول پروتکل‌های ابلاغ شده به دانشگاه توسط مراجع ذی ربط می‌باشد و هرگونه تغییر در موارد ذکر شده از طریق اطلاعیه‌های آتی ابلاغ خواهد گردید.

۷- با توجه به شرایط، برای دانشجویانی که با اعمال محدودیت‌ها از فعالیت‌های پژوهشی میدانی و آزمایشگاهی محروم می‌شوند دانشگاه به صورت متناسب افزایش مهلت تحصیل بدون احتساب در سنوات آموزشی و خوابگاهی و سایر موارد مرتبط، لحاظ می‌کند.

گفتنی است، سطح ۳ اعمال بیشترین محدودیت ها (اعلام وضعیت هشدار قرمز از سوی ستاد ملی کرونا) شامل پژوهش‌های آزمایشگاهی است که در صورت توقف، هزینه هنگفت مالی ایجاد می‌کند، پژوهش های آزمایشگاهی که در مراحل انتهایی هستند و طی چند هفته خاتمه می یابند، پژوهش های در حال انجام بر موجودات زنده و سلول تا اولین مرحله ای که قابلیت توقف داشته باشد و در موارد پژوهشی آزمایشگاهی که تعهد انجام خدمات حیاتی دانشگاه به سایر ارگان ها (در قالب قرارداد دفتر پژوهش های کاربردی و یا مراکز پژوهشی) مطرح باشد.

سطح ۴ محدودیت کامل (اعلام وضعیت هشدار قرمز از سوی ستاد) شامل توقف کلیه فعالیت ها در سطح دانشگاه، ورود به آزمایشگاه بسیار محدود به منظور رسیدگی به موجودات زنده و تعمیر و نگهداری تانک های ازت و فریزرها است.



17:33 - دوشنبه 14 تير 1400    /    شماره خبر : 15403    /    تعداد نمايش خبر : 762