[ Print ]  [ Close ]

http://news.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=15413   , 1403/02/19


وبینار بین المللی "دشواری های آموزش زبان روسی و فارسی" برگزار شد



در ابتدای این وبینار، روسلان باریسویچ آگایف، استاد زبان فارسی و تاریخ دانشگاه دولتی اوستیای شمالی به تبیین مشکلات دانشجویان روس در یادگیری زبان فارسی پرداخت.


وی با برشمردن سختی هایی که در حوزه های نوشتاری، آوایی، واژگانی و دستوری جزو مشکلات دانشجویان به شمار می روند، اذعان داشت که مواردی همچون مانوس شدن با نوشتار از راست به چپ، یادگیری اشکال مختلف افعال، تلفظ حروفی همچون«ق» و «ح» که معادلی در زبان روسی ندارند، از دردسرهای معمول یادگیری زبان فارسی هستند.


در ادامه دکتر محبوبه علیاری عضو هیات علمی گروه زبان روسی دانشگاه موضوع تحلیل خطاها و جایگاه و اهمیت آن در یادگیری زبان های خارجی را مورد بررسی قرار داد.


وی با طرح دسته بندی های مختلفی که در روش تدریس از انواع خطاهای زبان بر اساس معیارهای مختلف وجود دارد، توجه به خطاها و رعایت تعادل در تصحیح خطاهای زبان آموزان را در حفظ پویایی و انگیزه آنها جهت ادامه یادگیری زبان روسی بسیار مهم و حیاتی توصیف کرد.


دکتر هادی بهارلو، عضو هیات علمی گروه زبان روسی دانشگاه به عنوان سومین سخنران به بررسی مشکلات و روش هایی که باید در آموزش ساختارهای بیانی زبان روسی به زبان آموزان ایرانی مورد توجه قرار داد، پرداخت.


توجه به مواردی که در آموزش این ساختارها می توان از زبان فارسی برای تفهیم بهتر مطالب استفاده نمود، و همچنین مواردی که باید به عدم تطابق زبان های فارسی و روسی به عنوان دلیل بروز خطا توجه نمود، مطالب اصلی این سخنرانی را تشکیل دادند. در حدود پایان به پرسش های حاضران پاسخ داده شد.



00:30 - پنج شنبه 17 تير 1400    /    شماره خبر : 15413    /    تعداد نمايش خبر : 746