[ Print ]  [ Close ]

http://news.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=15431   , 1403/02/19


زنان در نقش های دانشگاهی پیشتاز هستند


وی گفت: زنان همواره در جامعه یک نقش زیرساختی فرهنگی بر عهده داشتند. بانوان در نقش تربیتی، در نقش معلم، الهام بخش هستند و در مقاطع مختلف زندگی هدایت فرزندان را در دست دارند و شوق علمی، فرهنگی و اجتماعی را ایجاد می کنند و خود نیز در مسیر پیشرفت علمی حرکت می کنند.


رییس دانشگاه با اشاره به نقش های دانشگاهی بانوان اظهار داشت: بانوان چه در جایگاه دانشجو و چه در نقش استاد و هیات علمی، در جامعه پیشتاز هستند. در حال حاضر بیشترین ورودی و دانش آموختگان را بانوان تشکیل می دهند‌. همچنین اغلب عناوین برگزیده و ممتاز رشته های مختلف را دانشجویان دختر کسب می کنند.


دکتر احمدی خاطر نشان کرد: دانشگاه تربیت مدرس به عنوان دانشگاه تحصیلات تکمیلی جامع نقش مهمی در توسعه علم و فناوری کشور در ۴ دهه فعالیت خود داشته است. این دانشگاه پس از انقلاب اسلامی در گسترش تحقیقات پیشرفته و تحصیلات تکمیلی و ایجاد رشته های جدید نقش آفرین و در توسعه آموزش عالی کشور اثرگذار بوده است.


وی ادامه داد: دانشگاه تربیت مدرس دومین دانشگاه جامع کشور در تولید علم است و با تاسیس رشته هایی مانند مطالعات زنان نقش بزرگی در شناسایی حقوق بانوان و اثرگذاری آنان در جامعه داشته است‌. اساتید و دانش آموختگان زن دانشگاه در عرصه مدیریت چه در داخل دانشگاه چه در محیط بیرون از دانشگاه بسیار موفق عمل کرده و موثر بوده اند. این جشنواره که چهارمین دوره آن در حال اختتام است ضمن زنده نگهداشتن یاد دکتر مریم میرزاخانی، فرصت ارزشمندی برای تقدیر از بانوان فعال در عرصه علم و دانش فراهم آورده است و امیدوارم اثرگذاری این جشنواره در کشور باقی بماند و بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.


در چهارمین دوره جایزه مریم میرزاخانی که با حضور دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و دکتر غفاری معاون فرهنگی وزیر علوم برگزار شد، از ۱۳ نفر به عنوان برگزیده علمی، ۲ نفر به عنوان شایسته تقدیر، ۴نفر فعالان اجتماعی برتر و ۳ نفر به عنوان سرآمدان تقدیر به عمل آمد.


گفتنی است جشنواره ملی زن و علم در ۶ گروه علمی فنی مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، علوم پزشکی، هنر و معماری و کشاورزی، دامپزشکی و محیط زیست و همچنین در بخش بانوان فعال اجتماعی در گروه‌های بانوان کارآفرین، صاحبان مشاغل دانش بنیان، بانوان فعال فرهنگی و اجتماعی و بانوان خیر و نیکوکار در ۳ رده سنی زیر ۴۰ سال، ۴۰ تا ۶۵ سال و نیز بالای ۶۵ برگزار می شود.








10:59 - دوشنبه 21 تير 1400    /    شماره خبر : 15431    /    تعداد نمايش خبر : 1066