[ Print ]  [ Close ]

http://news.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=15505   , 1403/02/19


اعلام زمان بندی واکسیناسیون اساتید و کارکنان دانشگاه


بنا بر اعلام مرکز بهداشت و درمان دانشگاه، طبق هماهنگی های به عمل آمده با وزارت بهداشت و درمان، واکسیناسیون اساتید و کارکنان دانشگاه از روز دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ آغاز می شود.

بر این اساس، واکسیناسیون اساتید و کارکنان بالای ۵۰ سال روز دوشنبه ۱۱ مرداد، سنین ۴۰ تا ۵۰ سال روز سه شنبه ۱۲ مرداد و سنین زیر ۴۰ سال از ساعت 8 الی 14 روز چهارشنبه ۱۳ مرداد در محل سالن همایش مسجد قدس (زیر همکف) انجام می شود. اساتید و کارکنان دانشکده کشاورزی نیز می باید طبق همین زمان بندی برای واکسیناسیون به پردیس مرکزی مراجعه کنند

. دکتر رئوفی مدیر سلامت و بهداشت دانشگاه در خصوص واکسیناسیون اساتید و کارکنان دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی نور گفت: برای انجام واکسیناسیون کارکنان دانشکده نور هماهنگی های لازم با دانشکده علوم پزشکی مازندران صورت می گیرد و به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا افراد مبتلا شده به کرونا می توانند واکسن بزنند؟، اظهار داشت: افرادی که به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند باید حداقل ۳ ماه از شروع علائم بیماری و ۲ ماه از اتمام بیماری و بهبود آن ها گذشته باشد تا مجاز به تزریق واکسن باشند. این افراد باید تا پایان دوره مذکور منتظر بمانند چرا که ممکن است در صورت انجام واکسیناسیون و عدم رعایت این بازه زمانی، بدن آنها به واکسن، واکنش های شدید نشان دهد و سلامتی آن ها به خطر بیفتد. واکسن این افراد محفوظ است. دکتر رئوفی تاکید کرد: واکسیناسیون به هیچ عنوان جلوی ابتلای مجدد افراد به کرونا را نمی گیرد. افرادی که واکسینه می شوند باید همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند. واکسیناسیون فقط شدت بیماری و احتمال فوت را کاهش می دهد.

وی در خصوص تفاوت واکسن ها گفت: بین واکسن های موجود تفاوتی نیست و همه آنها می توانند شدت بیماری را کاهش دهند و در شرایط فعلی هر واکسنی که موجود باشد را باید تزریق کرد. مدیر سلامت و بهداشت دانشگاه خاطر نشان کرد: افراد پس از تزریق واکسن کرونا، به بیماری کووید ۱۹ مبتلا نمی شوند، چرا که واکسن حاوی ویروس فعال نیست. ولی شخصی که واکسن تزریق کرده و در مواجهه با افراد کرونایی بوده است، می تواند مبتلا شود و ناقل باشد. صرف انجام واکسیناسیون، ایجاد کرونا نمی کند.

دکتر رئوفی توصیه کرد: افرادی که سابقه واکنش های شدید آلرژیک به تزریق واکسن داشته اند، در مورد واکسن کرونا نیز باید به پزشک خود مراجعه و مشورت کنند و تا قبل از آن واکسن نزنند. افرادی که هم اکنون علائم کرونا دارند حتی اگر تست آن ها مثبت نباشد و همچنین افرادی که در حال حاضر بیمار هستند، نباید واکسن بزنند. بیماران خاص نیز قبل از واکسیناسیون با پزشک خود مشورت کنند.

وی در پایان گفت: افراد باید قبل و بعد از تزریق استراحت کامل کنند.

گفتنی است زمان بندی واکسیناسیون دانشجویان نیز بزودی اعلام می شود.



13:57 - شنبه 9 مرداد 1400    /    شماره خبر : 15505    /    تعداد نمايش خبر : 3041