[ Print ]  [ Close ]

http://news.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=15639   , 1403/02/21


ارائه گزارش واکسیناسیون دانشگاهیان در نشست شورای دانشگاه


دکتر محمدرضا رئوفی مدیر سلامت و بهداشت در خصوص واکسیناسیون دانشگاهیان گفت: واکسیناسیون دانشگاهیان از ۱۱ مردادماه آغاز شد و تاکنون در مجموع ۵ هزار و ۶۰۰ دوز اول به اعضای هیات علمی، کارکنان، دانشجویان و خانواده های آنان تزریق شد که شامل ۱۴۰۰ عضو هیات علمی و کارمند، ۴۰۰۰ دانشجو و ۲۰۰ نفر از اعضای خانواده دانشگاهیان است.

برای دوز دوم برکت و سینو فارم نیز ۲ هزار دوز تزریق شد و تزریق دور دوم واکسن آسترازنکا نیز با توجه به فاصله زمانی بیشتر بین دو دوز در زمان مقرر انجام خواهد شد.

وی در خصوص نحوه دریافت واکسن از سوی دانشگاه گفت: در مدت واکسیناسیون، سه نوع واکسن سینوفارم، برکت و آسترازنکا موجود بود که گاهی با توجه به شرایط کلی کشور در برخی از واکسن ها با موجودی کمتری مواجه بودیم.

مدیر سلامت و بهداشت در خصوص برخی نابسامانی در برنامه ریزی ارائه خدمات به دانشگاهیان گفت: ما از شب قبل از واکسیناسیون مقدار ویال مورد نیاز را اعلام می کردیم و صبح، ناظر و حراست وزارت بهداشت، واکسن ها را از خزانه واکسن آورده و در اختیار ما قرار می دادند و در آن لحظه مشخص می شد که چه واکسنی کم است و این موضوع باعث برخی از بدقولی ها و کمبود ها در بعضی از انواع واکسن ها می شد. در پایان هر روز پوکه های خالی واکسن ها و میزان واکسن تزریق شده چک و صورت جلسه می شد و واکسن های اضافی به خزانه واکسن باز می گشت و صبح فردا مجددا" تعداد مورد نیاز در اختیار دانشگاه قرار داده می شد.

دکتر رئوفی با اشاره به راه اندازی سامانه ثبت نام الکترونیکی اعضای خانواده دانشگاهیان، خاطر نشان ساخت: این سامانه به همت پارک علم و فناوری دانشگاه راه اندازی شد تا اعضای خانواده دانشگاهیان بتوانند با ثبت نام در این سامانه در دانشگاه واکسینه شوند. هر یک از دانشگاهیان می توانند تا ۳ نفر از اعضای خانواده خود را در سامانه ثبت نام کنند و با توجه به اینکه بسیاری از دانشجویان مجرد هستند و پدر و مادر آنها نیز قبلا" واکسینه شده اند، امکان ثبت نام خواهر و برادر نیز برای تمامی دانشگاهیان فراهم شد. انتظار داریم روند واکسیناسیون خانواده دانشگاهیان تا روز چهارشنبه ادامه یابد و تاکنون حدود ۲۷۵ نفر از خانواده دانشگاهیان در دانشگاه واکسینه شده اند.

وی در ادامه از زحمات دکتر خواجه بابت پیگیری ها در آغاز فرآیند واکسیناسیون و نیز زحمات کادر مرکز بهداشت و درمان دانشگاه و دانشجویان دانشکده علوم پزشکی به ویژه گروه فیزیولوژی و نیز حمایت های رییس دانشگاه و تمامی معاونت ها و واحدهای دانشگاه که در انجام سریع و به موقع واکسیناسیون نقش موثری داشتند تشکر و قدردانی نمود.

در ادامه رییس دانشگاه از زحمات دلسوزانه، شبانه روزی و بی وقفه دکتر رئوفی مدیر بهداشت و سلامت دانشگاه و همکاران ایشان و تمامی معاونت ها و واحدهایی که فداکارانه دانشگاه را در امر واکسیناسیون یاری کردند، تشکر و قدردانی کرد.



17:27 - سه شنبه 23 شهريور 1400    /    شماره خبر : 15639    /    تعداد نمايش خبر : 777