[ Print ]  [ Close ]

http://news.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=15647   , 1403/02/19


برگزاری نخستین دوره مسابقات فتح پرچم دانشگاه تربیت مدرس



در این دوره از مسابقات فتح پرچم دانشگاه که طی ۴۲ ساعت به همت مرکز آپای دانشگاه برگزار شد، ۱۳۰۰ کاربر از سراسر جهان در حوزه های رمزنگاری، مهندسی معکوس، امنیت وب، امنیت شبکه، جرم یابی دیجیتال و کارآگاهی در وب در قالب تیم‌هایی از ۵۰ کشور شامل ایران، ایتالیا، نروژ، اندونزی، هند، روسیه، ویتنام، چین، اسپانیا، سنگاپور، لهستان و استرالیا با یکدیگر رقابت کردند.


در پایان این رقابت، تیم‌های POV i primi CTF از کشور ایتالیا، تیم بین‌المللی Thehackerscrew و تیم GEB2L از ایران، با کسب بیشترین امتیاز، جایگاه اول تا سوم را به دست آوردند. تیم‌هایی از نروژ، اندونزی، هند، روسیه، ویتنام، چین، اسپانیا، ایران و ایتالیا نیز در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.


به‌منظور تشویق کاربران ایرانی به افزایش سطح مهارت و دانش خود در حوزه امنیت سایبری، به سه تیم برتر ایرانی جوایز نقدی اهدا شد. اطلاعات این رویداد و تیم‌های شرکت‌کننده در آن از طریق وبگاه بین‌المللی CTFtime به نشانی https://ctftime.org/event/1427 قابل مشاهده است.


گفتنی است مسابقۀ فتح پرچم یا CTF، یک مسابقۀ جذاب دانشگاهی، بین متخصصان و علاقه‌مندان این حوزه است که در آن دانشجویان و متخصصان امنیت فناوری‌اطلاعات، معمولاً به صورت گروهی، با هم رقابت می‌کنند و علاوه بر یادگیری، دانش خود را نیز محک می‌زنند. در این رقابت‌ها، شرکت‌کنندگان چالش‌هایی در حوزه‌های مختلف امنیت سایبری مطرح می شود تا با حل این چالش‌ها، مهارت خود را ارزیابی کنند.



14:23 - چهارشنبه 24 شهريور 1400    /    شماره خبر : 15647    /    تعداد نمايش خبر : 1036