[ Print ]  [ Close ]

http://news.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=15664   , 1403/02/19


اعلام نحوه انجام فعالیت های پژوهشی دانشگاه در پی وضعیت نارنجی شهر تهران





بر اساس اطلاعیه شماره ۹ معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه به منظور مدیریت فعالیت‌های پژوهشی دانشجویان از ۲۸ شهریور تا اطلاع ثانوی، ضرورت دارد فعالیت‌های مذکور در وضعیت سطح ۳ به شرح موارد زیر برنامه ریزی شود:


۱-صرفا" دانشجویان و پژوهشگرانی که مشمول شرایط سطح ۳ هستند، امکان حضور در دانشگاه و ورود به خوابگاه را خواهند داشت. ضرورت دارد سایر دانشجویان بعد از اعلام بازگشت به وضعیت سطح ۲ به دانشگاه و خوابگاه مراجعه نمایند. اسکان متقاضیان در خوابگاه تابع قوانین و مقررات معاونت دانشجویی می‌باشد.


۲- فعالیت پژوهشی صرفا" برای دانشجویان و پژوهشگرانی که تا تاریخ صدور این اطلاعیه مجوز حضور در آزمایشگاه را دریافت نموده و مشمول سطح ۳ هستند مقدور می‌باشد. زمان صدور مجوزهای جدید برای فعالیت در آزمایشگاه‌ها متعاقبا" در صورت ادامه روند کاهشی شیوع بیماری و اعلام وضعیت سطح ۲ اعلام می‌گردد.


۳- ارائه گواهی سلامت از پزشک محل سکونت به مسئول خوابگاه بر اساس ابلاغ مرکز بهداشت الزامی می‌باشد.


۴- صدور مجوز فعالیت، مشروط به نظارت مستمر و هدایت استاد راهنما و با مسئولیت کمیته ایمنی دانشکده امکان پذیر می‌باشد.


۵- به منظور حفظ سلامت دانشجویان لازم است کمیته‌ ایمنی دانشکده‌ها نظارت کاملا سخت‌گیرانه بر فعالیت افراد در آزمایشگاه‌ها اعمال نمایند. طی بازدیدهای سرزده در صورت مشاهده هرگونه عدم رعایت پروتکل‌ها، مجوزها بلافاصله لغو خواهد شد.


۶- صدور مجوز بر اساس درخواست دانشجو و استاد راهنما مطابق روال گذشته، پس از تایید کمیته ایمنی دانشکده و اعلام اسامی افراد واجد شرایط توسط ریاست دانشکده به مدیریت حراست دانشگاه انجام خواهد پذیرفت. ارسال رونوشت مکاتبه مربوط به اعلام اسامی افراد دارای مجوز فعالیت آزمایشگاه‌ها توسط ریاست دانشکده به معاونت پژوهشی دانشگاه الزامی می‌باشد.


۷- با توجه به شرایط، برای دانشجویانی که با اعمال محدودیت‌ها از فعالیت‌های پژوهشی میدانی و آزمایشگاهی محروم می‌شوند دانشگاه به صورت متناسب افزایش مهلت تحصیل بدون احتساب در سنوات آموزشی و خوابگاهی و سایر موارد مرتبط، لحاظ می‌کند.


۸- فعالیت‌های پژوهشی، آزمایشگاهی و حضور دانشجویان و پژوهشگران در دانشگاه مشمول پروتکل‌های ابلاغ شده به دانشگاه توسط مراجع ذیربط می‌باشد و هر گونه تغییر در موارد ذکر شده از طریق اطلاعیه‌های آتی ابلاغ خواهد شد.


گفتنی است، سطح ۳ اعمال بیشترین محدودیت ها، شامل: پژوهش‌های آزمایشگاهی که در صورت توقف، هزینه هنگفت مالی ایجاد می‌کند. پژوهش های آزمایشگاهی که در مراحل انتهایی هستند و طی چند هفته خاتمه می یابند. پژوهش‌های در حال انجام بر موجودات زنده و سلول تا اولین مرحله ای که قابلیت توقف داشته باشد. در موارد پژوهشی آزمایشگاهی که تعهد انجام خدمات حیاتی دانشگاه به سایر ارگان ها مطرح باشد. (در قالب قرارداد دفتر پژوهش های کاربردی و یا مراکز پژوهشی) زمان حضور در آزمایشگاه به حداقل برسد.






17:02 - دوشنبه 29 شهريور 1400    /    شماره خبر : 15664    /    تعداد نمايش خبر : 872