[ Print ]  [ Close ]

http://news.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=15804   , 1403/02/19


از یادمان زنده یاد دکتر اکبر عالمی رونمایی شد



همزمان با سالگرد درگذشت دکتر اکبر عالمی به منظور نکوداشت مقام آن استاد فقید مراسم رونمایی از یادمان وی در محل استودیو تلویزیونی واقع در ساختمان بنیان دانشگاه برگزار شد و حاضرین با اهداء گل یادش را گرامی داشتند.



در این مراسم دکتر صفورا عضو هیأت علمی گروه انیمیشن و سینما در اشاره به جایگاه منحصر به فرد دکتر عالمی گفت: زنده یاد دکتر اکبر عالمی از اولین اساتید سینما بود و هم در سطح دانشگاهی در حوزه آموزش و هم در سطح ملی در حوزه رسانه دارای جایگاه شناخته شده و بالایی بود. وی در راه اندازی دانشکده هنر و معماری دانشگاه و توسعه آن نقش تاثیرگذاری داشت و در این راستا زحمات بسیاری متحمل شد.



دکتر صفورا در خصوص یادمان زنده یاد دکتر اکبر عالمی اظهار داشت: یادمان دکتر عالمی شامل تابلو نوشته ای است که نقاشی چهره استاد توسط یکی از دانشجویان گروه نقاشی دانشکده با دقت نظر بسیار کشیده شده و سازه یادمان قابل حمل و نصب در مکان های مختلف است. در حال حاضر این یادمان در مجاورت استودیو تلویزیونی که یادگار دکتر عالمی ست و بسیاری از وسایل، دوربین ها و تجهیزات داخل آن متعلق به وی بوده که به دانشگاه اهداء شده، قرار گرفته است. این یادمان با هدف زنده نگه داشتن یاد و نام استاد تهیه شد و امیدواریم که دانشجویان آینده رشته سینما نیز با شخصیت علمی و آثار دکتر عالمی آشنا شوند.



در پایان این مراسم کوتاه، حاضرین از استودیو تلویزیونی بازدید کردند.



گفتنی است دکتر اکبر عالمی ۲۲ مهرماه ۹۹ در سن ۷۵ سالگی بر اثر ابتلاء به بیماری کرونا درگذشت.





22:13 - چهارشنبه 21 مهر 1400    /    شماره خبر : 15804    /    تعداد نمايش خبر : 887