[ Print ]  [ Close ]

http://news.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=15924   , 1403/02/20


بیانیه دانشگاه تربیت مدرس به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان


در این بیانیه آمده است:

سیزدهم آبان ماه در تاریخ معاصر ایران همواره درخشان و پر فروغ، و یادآور شجاعت، استقلال طلبی، استکبارستیزی، عدالتخواهی، اسلام دوستی و وطن خواهی ملت ایران و تجلی‌بخش سه رویداد مهم و تأثیرگذار در تاریخ معاصر ایران زمین است. در 13 آبان 1343، امام خمینی (ره) شجاعانه با تصویب قانون استعماری کاپیتولاسیون در موضوع اعطای اختیارات و امتیازات ویژه رژیم پهلوی به مستشاران آمریکایی در ایران مخالفت کرد و توسط این رژیم بازداشت و به ترکیه تبعید شد. در 13 آبان 1357، شماری از دانش آموزان انقلابی، استکبارستیز و عدالت‌خواه که در دانشگاه تهران تجمع کرده بودند، در حمله نظامیان شاهنشاهی زخمی و شهید شدند؛ و در 13 آبان 1358 نیز رویدادی تاریخی و بی نظیر رقم خورد که وجهه و سلطه جهانی ایالات متحده آمریکا را با چالشی جدی و اساسی مواجه کرد و هیمنه پوشالی این مدعی ابرقدرت وقت جهان را فرو ریخت. در این روز، دانشجویان پیرو خط امام (ره) با روحیه انقلابی، استقلال طلبی و استکبارستیزی، سفارت ایالات متحده آمریکا در تهران معروف به «لانه جاسوسی» که کانون توطئه و هدایت اقدامات خرابکارانه و فتنه‌انگیزانه آمریکا علیه ملت ایران و انقلاب تازه به ثمر رسیده اسلامی بود را تسخیر و به ادامه حضور این دولت در ایران پایان دادند.

بزرگداشت و گرامیداشت هر ساله 13 آبان، تجلی بخش رشادت‌ها و شجاعت‌های ملت ایران در مقاومت، ایستادگی و پایداری در مقابل سلطه و استکبار است و ما جامعه دانشگاهیان دانشگاه تربیت مدرس به عنوان دانشگاه «مولود انقلاب اسلامی»، ضمن ادای احترام به روح پر فتوح امام خمینی (ره)، شهدای اسلام، انقلاب اسلامی، شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای عرصه علم و امنیت کشور؛ تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی؛ و اعلام انزجار از استکبار جهانی و در رأس آن‌ها آمریکا، همگام و همراه با ملت رشید ایران، یوم ا... 13 آبان را گرامی می‌داریم و ارج می‌نهیم، و در مقابل عظمت خداوند متعال که نعمت انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی و ملت غیور ایران را به ما هدیه کرد، سر تعظیم فرود می‎آوریم.

امید است در ادامه مسیر حرکت انقلاب و نظام اسلامی، ضمن حفظ و تقویت ارزش‌های دینی و انقلابی، عمل به رهنمودهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و در پرتو امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده، با حفظ عزتمندی و عملیاتی کردن توصیه‌های اساسی «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» در حوزه‌های علم و پژوهش؛ معنویّت و اخلاق؛ اقتصاد؛ عدالت و مبارزه با فساد؛ استقلال و آزادی؛ عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن؛ و سبک زندگی، توان و قدرت ملی خود را بیش از پیش افزایش داده و تداوم شکست توطئه‌های استکبار جهانی علیه ملت ایران را شاهد باشیم.



07:35 - شنبه 15 آبان 1400    /    شماره خبر : 15924    /    تعداد نمايش خبر : 466