[ Print ]  [ Close ]

http://news.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=18433   , 1403/02/31


نشست «حاکمیت داده و اقتصاد دیجیتال » برگزار شد


دكتر توانگر رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس در اين نشست اظهار داشت: حاکمیت داده در نظام های پیشرو طبقه بندی شده و آرشیو می شود و مدیریت داده ها امری ضروری و مهم است.

وي گفت: با توجه به این تعبیر که داده، نفت جدید است و از ارزش زیاد برخوردار است اشتباهی در تصیمگیران داخلی ایجاد کرده است که داده نباید در اختیار کسی قرار بگیرد.

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس افزود: ادبیات حکمرانی داده در کشور ما ضعیف است که بحث فیلرینگ یکی از راه های آن است نه تنها راه . بحث فیلترینگ باتوجه به شرایط، لازم است ولی به صورت دائمی پاسخ گو نیست. آن دورانی که بنشینیم پشت درهای بسته قانون بنویسیم به پایان رسیده و قابلیت اجرا ندارد.

وي بر لزوم آسان كردن فضاي كسب و كار از سوي دولت تأكيد كرد و گفت: نبايد از دولت مطالبه اشتغال زایی داشته باشیم چون منابع محدوده است اما اگر دولت، داده و  فضای کسب و کار را آسان کند، دانشجو یا صنعتگر خودشان مي توانند کسب درآمد کنند.

دکتر توانگر در پاسخ به اين سوال كه ایا فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ و کوچ به پیامرسان های داخلی دائمی است؟ خاطر نشان ساخت: پیام رسان های خارجی حاضر نیستند قوانین ما را رعایت کنند. اگر پایبندی به قوانین رخ می داد، ‌امکان رفع فیلترینگ وجود داشت. در حال حاضر دولت موظف است تا آرام شدن شرايط، فضا را فیلتر کند بنابراین در این موقعیت مي توان از مزیت های پیامرسان های داخلی استفاده كرد.



10:31 - دوشنبه 30 آبان 1401    /    شماره خبر : 18433    /    تعداد نمايش خبر : 130