[ Print ]  [ Close ]

http://news.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=18647   , 1403/02/20


دیدار مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی و رئیس واحد بین‌الملل با رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق

دکتر علامه مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی به همراه دکتر فلاح‌رفیع رئیس مرکز مطالعات فرهنگ و اندیشه دینی با حجت الاسلام غلامرضا اباذری رایزن  فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق ملاقات کردند.
 در این جلسه که در تهران برگزار شد ابتدا مطالبی در خصوص نقش و جایگاه دانشگاه تربیت مدرس در تحصیلات تکمیلی و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی ارائه گردید.
در ادامه ظرفیت و دستاوردهای دانشگاه تربیت مدرس در سطوح ملی و بین‌المللی معرفی شد.
همچنین گزارش کوتاهی ازفعالیت‌های بین‌المللی، سابقه پذیرش دانشجویان غیرایرانی و آمار دانشجویان و فارغ‌التحصیلان عراقی در دانشگاه تربیت مدرس ارائه گردید.
سپس حجت الاسلام والمسلمین اباذری با تأیید بر جایگاه علمی دانشگاه تربیت مدرس در کشور و در سطح بین‌المللی و با توجه به سابقه موفق دانشگاه تربیت  ‌مدرس در تحصیلات تکمیلی و تربیت نیروهای متعهد و متخصص در داخل کشور، پیشنهاداتی برای توسعه روابط علمی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور عراق ارائه کرد.
وی همچنین بر گسترش دیدارها و بازدید هیأت های علمی فرهنگی دو کشور، بررسی راهکارهای حضور فعّال در عراق و معرفی دانشگاه و ظرفیت‌های آن در بخش آموزشی، پژوهشی و فناوری و نیز تسهیل در امور پذیرش داوطلبان عراقی برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌ تربیت‌ مدرس تاکید کرد.
در پایان رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق آمادگی خود را مبنی بر حمایت از فعالیت‌های دانشگاه تربیت مدرس و همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی کشور عراق اعلام نمود.


09:27 - سه شنبه 22 آذر 1401    /    شماره خبر : 18647    /    تعداد نمايش خبر : 241