[ Print ]  [ Close ]

http://news.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=20114   , 1403/03/01


سفر علمی و بازدید میدانی دانشجویان گروه جغرافیای سیاسی از استان هرمزگان

تعدادی از دانشجویان کارشناسی ارشد گروه جغرافیای سیاسی دانشکده علوم انسانی در یک سفر علمی 5 روزه ضمن بازدید میدانی از استان هرمزگان با ظرفیت های اقتصادی، گردشگری، نظامی و... این استان و موقعیت جغرافیایی استراتزیک تنگه هرمز آشنا شدند.
در این سفر علمی، تیم پژوهش میدانی ابتدا از اسکله ها، بازارها و مناطق دریایی بندرعباس بازدید کردند و با پتانسیل های منطقه ای و ظرفیت های اقتصادی این بندر آشنا شدند.
در ادامه با همراهی دکتر میرزاده عضو هیأت علمی گروه جغرافیای دانشگاه هرمزگان، از مناطق توریستی جزیره هرمز، مرزهای دریایی و قلعه پرتغالی ها دیدن کردند و ضمن آشنایی بیشتر با منطقه استراتژیک تنگه هرمز و موقعیت ایران در این تنگه، اطلاعاتی از جمعیت ساکن جزیره هرمز و فعالیت اقتصادی آنها دریافت کردند.
در بازدید از قلعه پرتغالی ها در جزیره هرمز دکتر رومینا توضیحاتی در خصوص استعمار جزیره هرمز توسط کشور پرتغال و تأثیر آن بر فرایندهای ژئوپلیتیک و ژئواستراتژیکی جهان ارائه کرد.
بازدید از جزیره قشم و بررسی موقعیت جغرافیایی و پتانسیل های اقتصادی و گردشگری آن، همچنین بررسی ظرفیت های اقتصادی منطقه آزاد قشم و چالش های آن از دیگر برنامه های این سفر علمی بود.


12:37 - سه شنبه 9 خرداد 1402    /    شماره خبر : 20114    /    تعداد نمايش خبر : 128