[ Print ]  [ Close ]

http://news.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=20490   , 1403/02/31


معاونت دانشجویی و فرهنگی-اجتماعی؛
جشنواره فرهنگ غذایی ملل در دانشگاه تربیت‌مدرس


معاونت دانشجویی و فرهنگی اجتماعی به مناسبت دهه ولایت اقدام به برگزاری جشنواره فرهنگ غذایی دانشجویان بین‌المللی ویژه دانشجویان دختر شاغل به تحصیل در خوابگاه‌های دانشگاه کرد .

در این جشنواره که با استقبال دانشگاهیان همراه شد دانشجویان بین‌المللی ساکن در خوابگاه مومن از کشورهای عراق، سوریه، افغانستان، چین، هندوستان، پاکستان و ترکیه دست‌پخت‌های خود را با اولویت غذاهای محلی، شیرینی‌های سنتی و پیش غذا در محل باشگاه فرهنگی و اجتماعی دانشجویان به نمایش و در معرض داوری قرار دادند.

هیات داوران در پایان این جشنواره که  عصر۱۱ تیرماه برگزار شد،  چهار غذای «مغلوبه» از کشور عراق، «بولانی» از کشور افغانستان، «تاووک گوگسو» از کشور ترکیه و « کبسه بالعریک» از کشور سوریه  را به عنوان دستپخت‌های برتر دانشجویان بین‌المللی برگزید.

معاون دانشجویی و فرهنگی اجتماعی دانشگاه در حاشیه بازدید از این رویداد هدف از برگزاری این جشنواره را افزایش روحیه نشاط و شادابی دانشجویان بین‌المللی و معرفی غذاهای سنتی و آداب و رسوم و فرهنگ این دانشجویان در ایران عنوان کرد.

دکتر دردایی با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌ها در حوزه دانشجویان بین‌المللی گامی مؤثر برای ایجاد دوستی و معرفی فرهنگ‌ کشورها به یکدیگر است از میزبانی دانشگاه تربیت‌مدرس برای برگزاری جشنواره تولید محتوا با هدف معرفی جاذبه‌های تحصیل در ایران خبر داد.

بنا بر اعلام معاون دانشجویی و فرهنگی اجتماعی همه شرکت‌کنندگان این رویداد در برنامه گشت تهران‌گردی شرکت خواهند کرد.


10:32 - شنبه 17 تير 1402    /    شماره خبر : 20490    /    تعداد نمايش خبر : 247