[ Print ]  [ Close ]

http://news.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=20609   , 1403/02/31


به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس؛
همایش بین المللی «زنان، تحولات جهانی، اربعین حسینی» برگزار می شود


کارگروه علمی کمیته فرهنگی و آموزشی بانوان اربعین کشور همایش بین‌المللی «زنان، تحولات جهانی، اربعین حسینی» را در دو محور اصلی «فرهنگی ـ اجتماعی» و «سیاسی» برگزار می‌کند.

موضوعات محور «فرهنگی ـ اجتماعی» این همایش شامل؛ «اربعین حسینی، زنان پرچم‌دار ایثار و شهادت»، «زنان و ارتباطات میان فرهنگی در مراسم اربعین حسینی»، «تأثیر و نقش فرهنگی ـ اجتماعی زنان در تجمع اربعین حسینی»، «بررسی حضور زنان در مراسم اربعین حسینی با رویکرد روانشناختی»، «اربعین حسینی، زن و تحکیم بنیان خانواده(اندیشه راهبردی)»، «نقش آفرینی زنان در رسانه و فضای مجازی در حوزه اربعین حسینی»، «قوم‌نگاری فرهنگی بانوان در پیاده روی اربعین حسینی» و «اربعین حسینی تجلی عظمت زنانه و عزت مجاهدانه» است.

  «نقش زنان در اربعین حسینی و تمدن سازی»، «زنان و دیپلماسی عمومی در مراسم اربعین حسینی»، «زنان، تولید و تبلور و احیای قدرت زینبی در اربعین حسینی»، «زنان و الگوپذیری از اربعین در شکل‌گیری و تثبیت انقلاب اسلامی»، «تأثیرات و بازتاب‌های بین‌المللی حضور زنان در اربعین حسینی»، «زنان، اربعین حسینی و اندیشه آرمانشهر مهدوی»، «اربعین حسینی، مادران شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت»، و «اربعین حسینی، بازخوانی مقاومت، ایثار و شهادت»نیز از محورهای سیاسی این همایش می باشد.

گفتنی است آثار برگزیده در کتاب مقالات این همایش منتشر می‌شود و برای شرکت‌کنندگان نیز گواهی حضور صادر خواهدشد. همچنین نشست‌های تخصصی این همایش در شهرهای کربلا و نجف برگزار می‌شود.



10:59 - چهارشنبه 25 مرداد 1402    /    شماره خبر : 20609    /    تعداد نمايش خبر : 167