[ Print ]  [ Close ]

http://news.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=22447   , 1403/02/20


تاکید رییس دانشگاه تربیت مدرس بر لزوم توجه ویژه به دانشگاه ها و افزایش اختیارات آنان

دکتر فرهاد دانشجو در گفتگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه سال‌هاست که هیچ پول قابل ملاحظه‌ای به دانشگاه‌ها تزریق نشده است، اظهار داشت: بودجه‌ها کفاف هزینه‌های درست دانشگاه‌ها را نمی‌دهد. وظیفه اصلی دانشگاه‌ها آموزش، پژوهش و تربیت است. ما باید کلاس‌های درس، محتواهای آموزشی و اساتید به‌روزی داشته باشیم که به غیر از تدریس توانایی تربیت نیز داشته باشند و بتوانند کارهای فرهنگی انجام دهند تا فارغ‌التحصیلان با معیارها و شاخص‌های فرهنگی همخوانی داشته باشند. پژوهش‌هایی که فارغ‌التحصیلان انجام می‌دهند باید مورد نیاز کشور باشد. به دلیل اینکه دانشگاه تربیت مدرس در مقاطع تحصیلات تکمیلی فعالیت دارد تجهیزات آزمایشگاهی، دسترسی به منابع علمی دنیا یا برگزاری دوره‌های صحرایی برای این دانشگاه بسیار مهم‌تر از دانشگاه‌های دیگر است. بخش‌ عمده‌ای از فعالیت‌های مقطع کارشناسی ارشد پایان‌نامه و مقطع دکتری پژوهش است؛ بنابراین اگر آزمایشگاه‌های ما به روز نباشد نمی‌توانیم کارهای به‌روزی ارائه دهیم و برای آنها راه‌حل‌ و موضوعات علمی ارائه دهیم. به عنوان مثال در بحث ساخت هواپیما یک زمانی اندازه‌گیری‌ها با دقت‌ میلی‌متر انجام می‌شد و در حال حاضر این اندازه‌گیری‌ها باید با میکرون باشد؛ بنابراین اگر دستگاهی نباشد که قابلیت اندازه‌گیری با میکرون یا نانو را داشته باشد، شاید دیگر کاربردی نداشته باشد و اگر چیزی تولید شود دیگر به روز نیست و ارزش تولید ندارد، اگر هم تولید شود دیگر دردی دوا نمی‌کند.


وی افزود: سال‌هاست که هیچ پول قابل ملاحظه‌ای به دانشگاه‌ها تزریق نشده است. به عنوان مثال شاید ما برای تعمیر دستگاهی برای کاری در مهندسی شیمی ۱۰ میلیارد تومان نیاز داریم  که البته خرید آن دستگاه ۸۰ میلیارد تومان است. در صورتی که بودجه‌ خرید لوازم و تجهیزاتی که در طول سال دریافت می‌کنیم خیلی کمتر از این است.دانشگاه تربیت مدرس ۱۷ دانشکده و نزدیک به ۳۹۰ آزمایشگاه دارد که ممکن است در هرکدام از این دانشکده‌ها به چنین دستگاه‌هایی نیاز باشد. اگر این موضوع ادامه‌دار باشد، باعث می‌شود دانشگاه‌ها به تدریج رتبه علمی که به سختی کسب شده را از دست بدهند و کمتر بتوانند با مسائل به‌روز و مشکلاتی که در آینده پیش‌رویشان است عجین شوند. در دانشگاه تربیت مدرس تجهیز دستگاه‌ها و لوازم آزمایشگاهی از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر دستگا‌ه‌ها و تجهیزات دانشگاه قدیمی باشد دیگر کسی به تولید علم نگاه نمی‌کند.


رییس دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: مهاجرت دانشجویان و اعضای هیأت علمی به خارج از کشور یکی دیگر از مشکلاتی است که با آن مواجه‌ هستیم. در برهه‌ای افرادی که معاند یا مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران بودند، مهاجرت می‌کردند ولی الان حزب‌اللهی‌ها، افرادی که طرفدار نظام هستند و دل‌شان برای ولایت می‌تپد و آنهایی که حاضرند برای ولایت، کشور و نظام‌ جان بدهند، مجبور به رفتن از کشور می‌شوند. هزینه ماهانه زندگی این قشر بیش از آن ۱۷-۱۶ میلیون تومانی است که ما به آنها می‌دهیم.


وی در پاسخ به این سوال که برای جلوگیری از خروج اساتید و دانشجویان چه برنامه‌ ویژه‌ای داشته‌ اید، گفت: بنده حدود یکسال و نیم پیش اعلام کردم یکسری اختیارات و امکانات بدهند تا ظرف مدت دو سال دانشگاه تربیت مدرس از بودجه دولتی مستغنی شود. نامه‌ای به حضرت آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور با ۳ پیشنهاد کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت ارسال کردم. پیشنهاد بلند مدت حضور در طرح نهضت ملی مسکن بود تا زمین‌هایی برای ساخت و ساز مسکن در اختیارمان قرار بگیرد تا ۴-۵ سال دیگر جواب می‌دهد، البته بیش از ۲ سال از این طرح می‌گذرد و فقط زمین‌ها مشخص شده که اگر با این سرعت پیش برویم در این ۴ سال فقط کلنگ‌زنی خواهیم کرد. در برنامه میان مدت یا باید خانه‌های سازمانی تدارک می‌دیدیم یا پولی به اساتید، کارمندان ویژه و دانشجویان نخبه پرداخت کنیم تا بتوانند در خانه‌های سازمانی یا خوابگاه‌ها مستقر شوند. سال ۱۴۰۲ قرار شد یک میلیارد به اعضای هیأت علمی متقاضی داده شود یا داده نشد یا با به دلیل سود ۲۳ درصدی مورد اقبال اساتید قرار نگرفت. در برنامه کوتاه مدت هم قرار بر این شد تا پولی در اختیار اساتید قرار گیرد تا ظرف مدت ۵-۴ سال آینده مشکل را حل و فصل کنیم. برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت که اجرایی نشد اگر هم اجرایی شده بسیار کُند پیش رفته و بلند مدت هم خیلی کند پیش رفته و به دلیل بروکراسی‌هایی که وجود دارد به ابر بلندمدت تبدیل شده است. با وجود داشتن زمین و پیمانکار متأسفانه به دلیل بروکراسی‌ها شرایط و بستر مناسب برای ساخت و ساز نداریم. بنده در اتاق کارم با اعضای هیأت علمی حزب‌اللهی مواجه هستم که می‌گویند تمایل دارند در کشور بمانند ولی متأسفانه با شرایط فعلی که دارند دیگر قادر به ماندن نیستند. خارج از کشور به این افراد پیشنهاد حقوق و دستمزد ۴ هزار دلاری و تأمین مسکن ‌می‌دهند، این افراد به اجبار تن به مهاجرت می‌دهند. با توجه به اینکه دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس در مقاطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می‌کنند یا در معرض ازدواج هستند یا ازدواج کرده‌اند. اساتید ما از اساتید بسیار ناب ایران هستند و با کوچک‌ترین اشاره‌ای تمام دنیا پذیرای آنهاست؛ لذا بودجه‌ای که برای چنین موضوعاتی در نظر گرفته می‌شود کافی نیست.


رییس دانشگاه ادامه داد: بنده حدود یکسال و نیم پیش اعلام کردم یکسری اختیارات و امکانات بدهند تا ظرف مدت دو سال دانشگاه تربیت مدرس از بودجه دولتی مستغنی شود. نامه‌ای به جناب آقای دکتر سیدابراهیم رئیسی ارسال کردم که این نامه به دکتر میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه ارجاع شد مبنی بر اینکه با ایشان جلسه بگذارید و خوب است و ... ولی سازمان برنامه و بودجه آن زمان بدون اینکه جلسه‌ای با ما بگذارد بعد از یک ماه و نیم جوابی برای برای آقای دکتر رئیسی فرستاد که این موضوع شدنی نیست، در حالی که اصلاً نمی‌دانست من چه می‌گویم، بعد از اینکه آقای رئیسی پرسیده بود که جلسه گذاشته‌اید یا نه، دنبال این بودند که با ما جلسه بگذارند که اینبار ما قبول نکردیم. بعد از مدتی پیرامون این موضوع نزد آقای منادی سفیدان رئیس کمیسیون وقت مجلس رفتم و طرح را برایشان بازگو کردم که وی عنوان کرد طرح خیلی عالی و خیلی خوبی است و باید انجام شود، اما یکی از نمایندگان کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ایراداتی عنوان کرد و گفت با این طرح با قانون همخوانی ندارد. من گفتم اختیاراتی که می‌گوییم یعنی همین‌ها، ایرادات را از نظر قانونی حل و فصل کنید. دکتر منادی هم گفت بله و خیلی عالی است و باید دانشگاه تهران و تربیت مدرس این کار را انجام دهند و دستور داد که هفته‌ای یکبار برای پیگیری این کار با من جلسه گذاشته شود، الان بیش از یکسال و نیم است یکبار هم جلسه‌ای نبوده و کسی ما را دعوت نکرده است. معتقدیم زمانی که پول کم است برای رسیدن به راهکار باید کمیته‌ای از رؤسای دانشگاه‌ها تشکیل شود. اختیارات باید زیاد شود.


وی یادآور شد: این موضوع به این معنا نیست که نگاه دولت به دانشگاه‌ها، نگاه مثبتی نیست. نگاه، نگاه مثبتی است. ما درک می‌کنیم نظام و دولت جمهوری اسلامی به دلیل بدعهدی‌های دشمنان کشور و کارهای غیربشری آمریکا، انگلیس و معاندین نظام وضعیت مالی خوبی ندارد و اگر هم بخواهد نمی‌تواند پول در اختیار دانشگاه‌ها قرار دهد. معتقدیم زمانی که پول کم است برای رسیدن به راهکار باید کمیته‌ای از رؤسای دانشگاه‌ها تشکیل شود. اختیارات باید زیاد شود. از تصمیم‌گیری پشت درهای بسته به جایی نخواهیم رسید.


وی به بحث غذای دانشجویان و تدابیر لازم برای بهتر شده این امر اشاره کرد و گفت: در بحث تغذیه نیز بودجه‌ها بسیار اندک است. هر پرس پلو و خورشت متوسط حدود ۸۵ هزار تومان برای دانشگاه هزینه دارد که با مبلغ ۲۰-۱۵ هزار تومان به دانشجویان ارائه می‌شود. این مابه‌التفاوت باید از پولی که دولت در اختیار دانشگاه قرار می‌دهد، تأمین شود. زمانی که مسؤول دانشگاه شدم، دانشگاه حدود ۱۹۶ میلیارد تومان بدهی داشت و الان تمام بدهی‌ها پرداخت شده و دانشگاه رشد قابل توجهی داشته است. براساس رتبه‌بندی لایدن دانشگاه ۴ رتبه رشد کرده، براساس نظام رتبه‌بندی سایمگو بیش از ۱۰۰ رتبه و در بحث یو‌اس‌ نیوز ۷۰ رتبه رشد داشته‌ایم. این رشد زمانی است که ۹۰ درصد دانشگاه‌های کشور به دلیل مشکلات مالی افت داشته‌اند. این رشد به دلیل زیرساخت‌های مناسب، تلاش، علم و قدرت اعضای هیأت علمی، اساتید، مدیران سابق و فعلی، دانشجویان و کارمندان است که با تمام کمبودها به نحوی کار و فعالیت داشتند و طی ۲-۱ سال اخیر که بسیاری از دانشگاه‌ها افت رتبه‌ داشتند، دانشگاه تربیت مدرس شاهد رشد قابل توجهی بود.دولت باید به دانشگاه‌ها یا پول بدهد یا اختیار. اگر چنین اتفاقی رخ ندهد شاهد از دست دادن اعتماد دانشگاهیان نسبت به دولت خواهیم بود. توجه داشته باشید کسی این حرف را می‌زند که نظام و رهبری را قبول دارد، مرجع تقلیدش مقام معظم رهبری است، به آقای آیت‌الله دکتر رئیسی امید دارد، از روی دلسوزی این حرف را می‌زند و از روی صرف گفتن مشکل نیست.


دکتر دانشجو افزود: در جلسه‌ای که به دستور دکتر آیت‌الله رئیسی برگزار شد و در آن برخی از رؤسای دانشگاه‌های وزارت علوم، دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزیر علوم، ‌تحقیقات و فناوری حضور داشتند، عنوان شد کاری که دکتر میرکاظمی انجام داد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بی‌سابقه بوده  و در موضوع مخالفت با رئیس برنامه و بودجه ضدانقلاب و انقلاب با یکدیگر متحد شدند؛ یعنی وی به قدری ضعیف عمل کرد که همچنان نکته مثتبی از وی ندیده‌ایم. بنابراین تصمیماتی که در اتاق‌های دربسته گرفته می‌شود به اعتبار دولت در مقابل دانشگاهیان صدمه می‌زند. ناراحتی ما بچه حزب‌اللهی‌ها این است که در فضای فرهیختگی و روشنگری چیزی کم نداریم؛ بلکه علمای بسیار بزرگ و دوستدار نظام داریم که می‌توانند مسائل را روشن کنند. چرا به سمت افرادی می‌رویم که سابقه کار چندانی ندارند و مشورت‌پذیر نیستند یا اگر هم مشورت می‌کنند از افرادی مشورت می‌گیرند که کوچک‌تر از خودشان هستند؟ چرا کسی نمی‌آید به دکتر فرهاد دانشجو بگوید شما که می‌گویی دلار را در یکسال ۲۵ هزار تومان می‌کنید، کمی بیشتر از طرح‌تان برایمان بگویید؟


وی با بیان اینکه وضعیت بودجه‌ای دانشگاه‌ها مطلوب نیست، تاکید کرد: در مقطعی طی تماسی فردی از بنده درخواست ارائه طرح کرد که به وی گفتم شما مصاحبه را به درستی مطالعه نکرده‌اید، به وی گفتم شما باید هزار میلیارد تومان به دانشگاه تربیت مدرس بدهید تا در یک پروسه ۳-۲ ماهه در تعامل با مسؤولین اجرایی و نخبگان اقتصادی دانشگاه خودمان و دانشگاه‌های دیگر ایران و خارج راه‌حلی به شما ارائه کنیم که وقتی دلار با فرمول‌های اقتصادی به ۲۵ هزار تومان برسد، نه تنها صادرات تضعیف نشود بلکه دولت هم بی‌پول نشود.وضعیت بودجه‌ای دانشگاه‌ها، وضعیت مطلوبی نیست. دانشگاهیان،‌ بالاخص دانشگاه‌های برتر با مدیریت خوب و علمی توانسته‌اند صورت‌شان را با سیلی سرخ نگه دارند و جایگاه کشور را حفظ کنند. از دولت اصیل و انقلابی دکتر آیت‌الله رئیسی تقاضا و خواهش داریم تا به تمام دانشگاه‌ها بالاخص دانشگاه‌های برتر و از جمله آنها دانشگاه تربیت مدرس نگاه ویژه‌تری داشته باشند. حضور جناب آقای دکتر سیدابراهیم رئیسی به عنوان رئیس هیات امنای دانشگاه تربیت مدرس در کنار معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و وزیر بهداشت بی‌سابقه است. زمانی که مقام معظم رهبری در جایگاه ریاست جمهوری بودند در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کردند که هیأت امنای دانشگاه تربیت مدرس باید رشد خوبی داشته باشد. آن زمان هر چه دانشگاه شریف رشد می‌کرد، می‌گفتند زمان شاه تأسیس شده و در حال حاضر هرچه دانشگاه تربیت مدرس رشد کند، می‌گویند این دانشگاه انقلابی است و در این نظام تأسیس شده، بنابراین نباید با وجود رئیس‌جمهور، معاون اول رئیس جمهور و برخی از نمایندگان محترم مجلس، دانشگاه‌ محتاج ۶۰ میلیون تومان باشد.


دکتر دانشجو تصریح کرد: نباید یک عضو هیأت علمی مقابل بنده بایستد و بابت شرایط بد اقتصادی‌اش گریه کند و من به عنوان رئیس دانشگاه حتی امکان پرداخت یک میلیون تومان را هم نداشته باشم و از این موضوع احساس ضعف کنم و عرق شرم روی پیشانی‌ام بنشید. دانشگاه تربیت مدرس 700 عضو هیأت علمی دارد. آقای رئیس جمهور! ما قبول نمی‌کنیم که شما نمی‌توانید ۷۰ میلیارد تومان در اختیارمان قرار دهید، از شما خواهش می‌کنیم ما را در این زمینه همراهی و کمک کنید. علت وجودی حضرت آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، این  دولتمرد قوی و خوب کشور در دانشگاه تربیت مدرس باعث امید و افتخار خانواده تربیت مدرس است؛ از شما تقاضا داریم این دانشگاه را همانند دیگر دانشگاه‌ها نبینند. امیدواریم امسال جناب آقای دکتر سیدابراهیم رئیسی شخصاً در جلسه هیأت امنای دانشگاه شرکت کنند و این موضوع را واگذار نکنند. وی اگر ساعت جلسه را ۱۱-۱۰ شب هم اعلام کنند، استقبال خواهیم کرد. حتماً جلسات هیأت امنای دانشگاه مهم بوده که مقام معظم رهبری زمانی که در مسند ریاست جمهوری بودند به رشد علمی و برگزاری جلسات تأکید داشتند. جناب آقای دکتر سیدابراهیم رئیسی در اولین جلسه هیأت امنای دانشگاه اعلام کردند که تمایل دارند در تمام جلسات شخصاً حضور یابند. آقای رئیس جمهور! لطفاً مشکلات دانشگاه تربیت مدرس را از نگاه دولت، نگاه نکنید؛ بلکه از نگاه رئیس هیأت امنای دانشگاه نظاره‌گر باشید.


وی با انتقاد از وضعیت جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه گفت: چرا زمانی که رئیس سازمان امور استخدامی عضو هیأت امنای دانشگاه است، ما باید برای گرفتن ۱۵۰ عضو هیأت علمی مانند غریبه‌ها و افرادی که بی‌کس و کار هستند در سازمان امور استخدامی سر خم کنیم. اگر آقای دکتر میثم لطیفی نمی‌توانند مشکل دانشگاه را حل کنند، استعفا بدهند. هیأت امنا جای کسانی است که به دانشگاه کمک می‌کنند. امیدوار هستیم آقای دکتر میثم لطیفی این درخواست دانشگاه تربیت مدرس را درخصوص ۱۵۱ عضو هیأت علمی با جدیت و جدای دانشگاه‌های دیگر پیگیری کنند. این دانشگاه، دانشگاه انقلاب، امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی است. این دانشگاه امید آینده ایران و دانشگاهی مملو از انسان‌های دانشمند و دوستدار نظام است. پایه دانشگاه تربیت مدرس، یک پایه مذهبی و نظام دوستی است و اصلاح طلبان و اصول‌طلبان آن نیز ذوب در ولایت هستند؛ بنابراین باید به این دانشگاه نگاه ویژه‌تری داشت. همچنین از جناب آقایان دکتر محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم و دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت درخواست داریم به دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه‌ تربیت مدرس نیز همانند سایر دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه‌های دیگر نگاه کنند و حقوق و دستمزدی برایشان در نظر بگیرند. چرا ما باید بارها و بارها پیرامون این موضوع با شورای عالی انقلاب فرهنگی نامه‌نگاری کنیم. به عنوان مثال اگر تفاوتی بین دانشجویان تربیت مدرس و دانشگاه تهران باشد قطعاً دانشجویان تنبل به تربیت مدرس می‌آیند. چرا در بودجه دانشگاه فصلی را مشخص نمی‌کنند که ما نیز همانند دانشگاه‌های علوم پزشکی از تمام خدمات بهره‌مند شویم.


دکتر دانشجو اذعان داشت: حدود ۵-۴ ماه قبل موضوع را با آقای دکتر خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کردیم که وی فرمودند نامه‌ای به شورای عالی انقلاب فرهنگی بنویسیم که ایشان دستور مساعدتی نوشتند که ان‌شاءالله موضوع بررسی شود. دانشگاه علوم پزشکی باید در دانشگاه تربیت مدرس برقرار باشد. زمانی که دانشکده‌های علوم پزشکی دانشگاه‌ها زیرمجموعه‌ای از وزارت بهداشت شدند حضرت آیت‌الله عظمی خامنه‌ای رئیس‌جمهور بودند و در جلسه‌ای که با حضور ایشان برگزار شد، تصویب شد دانشگاه‌های علوم پزشکی ما استثناعاً بماند و لازم است که مجزا باشد. در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها که مدتی پیش برگزار شد، دیدیم شاید بیش از ۴۰-۳۰ درصد از رؤسای دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل دانشگاه تربیت مدرس بودند و ۴۰-۳۰ درصد دیگر هم در یکی از مقاطع از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده بودند؛ بنابراین می‌توان گفت ۸۰-۷۰ درصد از این افراد در یکی از مقاطع کارشناسی ارشد یا دکتری در دانشگاه تربیت مدرس درس خوانده‌اند. چرا آدم‌هایی که در دانشگاه تربیت مدرس، تربیت می‌شوند، می‌توانند رئیس دانشگاه بشوند؟ چون ما آدم‌های با علم، با مدیریت، با علوم تربیتی خوب تربیت می‌کنیم. این افراد زیر دست آدم‌های متخصص خوب، روشنفکر، فرهیخته، علم دوست، ولایت‌مدار، مؤمن و نظام دوست تربیت می‌شوند. حتی بسیاری از وزرای کشور فارغ‌التحصیلان دانشگاه تربیت مدرس هستند. حتی آقای دکتر میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز فارغ‌التحصیل این دانشگاه است.


رییس دانشگاه با بیان اینکه اگر به دانشگاه توجه ویژه ای نشود، نهایتاً ظرف یکی دو ماه آینده استعفایم را تقدیم می‌کنم، خاطر نشان کرد: از اعضای هیأت امناء دانشگاه‌ها بالاخص حقوقی‌ها، رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور،‌ وزیر علوم و وزیر بهداشت خواهش می‌کنم به دانشگاه تربیت مدرس توجه داشته باشند. صدای بنده بیشتر از این درنمی‌آید. نهایتاً من ظرف یکی دو ماه آینده استعفایم را تقدیم می‌کنم. بنده قدرت اینکه در اتاقم بنشینم و آدم‌ها بیایند گریه و گلایه کنند و نتوانم هیچ کاری برایشان بکنم، ندارم. اگر کسی را می‌خواهید که این گریه‌ها و گلایه‌ها را تماشا کند و دم نزد؛ من نیستم.  بنده قدرت اینکه در اتاقم بنشینم و آدم‌ها بیایند گریه و گلایه کنند و نتوانم هیچ کاری برایشان بکنم، ندارم. اگر کسی را می‌خواهید که این گریه‌ها و گلایه‌ها را تماشا کند و دم نزد؛ من نیستم برای این افراد کار زیاد است. اگر می‌خواهید کار انجام شود، که می‌خواهید، اگر می‌خواهید مشکلات کشور به دست دانشگاهیان حل شود که می‌خواهید، اگر می‌خواهید دانشگاه تربیت مدرس برای خوداتکایی الگو شود که می‌تواند و شما هم می‌خواهید، باید مسیر درستی برای این دانشگاه و دانشجویان باز کنید. در حال حاضر وزیر علوم عالم، رئیس جمهور عالم و توانمند و مسؤولین خبره‌ای در کشور داریم که نور امید در دل مردم ایجاد کردند.


22:41 - دوشنبه 30 بهمن 1402    /    شماره خبر : 22447    /    تعداد نمايش خبر : 446