[ Print ]  [ Close ]

http://news.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=22501   , 1403/03/01


آیین رونمایی از سایت همسریابی همرسان در دانشگاه تربیت مدرس

 

در این مراسم که همزمان با جشن میلاد حضرت ولی عصر( عج)  و با حضور دکتر فرهاد دانشجو، رییس دانشگاه تربیت مدرس، حجت الاسلام دکتر سید مهدی ساداتی نژاد،رئیس دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه، دکتر حیدری مدیر مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه و جمعی از اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان برگزار گردید، از سایت رسمی مشاوره و همسریابی " همرسان"  با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی از سوی دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه رونمایی شد.
حجت الاسلام دکتر سید مهدی ساداتی نژاد، رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به نقش این دفتر در ترویج و تسهیل ازدواج گفت: در امر ازدواج مولفه های مختلفی دخیل است که بخش مهم آن مسئله اقتصادی است که مسئولان مربوطه در این زمینه باید نقش خود را ایفا نمایند اما بخش دیگر انتخاب همسر هم کُفو است که در این مورد جوانان احتیاج به مشاوره و راهنمایی دارند. از این رو دفتر نهاد پیرو رسالت خود در زمینه ازدواج جوانان، این سایت را که طراحی آن حدود دو سال به طول انجامید، ایجاد کرده است.
وی افزود: این سایت بر اساس دو رکن اصلی خانواده و مشاوره ایجاد شده است به این معنی که گزینه ها برای انتخاب با هماهنگی خانواده طرفین صورت می‌گیرد. از سوی دیگر قبل از معرفی افراد به یکدیگر از طریق سایت، تست مشاوره روانشناسی و سلامت روان از ثبت نام کنندگان به عمل می آید.
دکتر ساداتی نژاد در پایان ضمن تشکر از حمایت های دکتر دانشجو در راه اندازی این سایت، از کارمندان و اساتید خواست برای مشارکت در امر واسطه گری ازدواج و تبلیغ برای سایت با دفتر نهاد همکاری کنند.
دکتر فرهاد دانشجو، رییس دانشگاه تربیت مدرس نیز در سخنانی ضمن قدردانی از زحمات دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه، از گشایش سایت همسر یابی به عنوان عامل ازدواج های موفق و پر برکت، ابراز خرسندی کرد.
در ادامه دکتر حیدری مدیر مرکز مشاوره و سبک زندگی ضمن تشکر از رئیس دانشگاه و همچنین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری که همواره پیشرو در حل مشکلات دانشگاهیان هستند، گفت: همینطور که هر فرد تمایل به انتخاب شغل، تغذیه، محل زندگی خوب دارد، به همان اندازه نیز حق دارد که انتخاب خوب و شایسته ای برای زندگی خود داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: "همرسان" یک سایت کاملا تخصصی و کارشناسی شده است که جنبه معرفی دارد و بنابراین قبح شخصیتی همسریابی که احتمال دارد افراد را دچار محدودیت کند، وجود ندارد.
 دکتر حیدری افزود: در روند پیشبرد اهداف سایت، مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه جهت تکمیل روند تخصصی برای زوج ها دوره های مختلف آموزشی ، مهارت های زندگی و مشاوره قبل از ازدواج، برگزار می کند.
 حجت الاسلام دکتر مصطفی مرشد سلوک، معاون رئیس دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تربیت مدرس و دبیر اجرایی سایت با بیان آماری از ازدواج های دانشجویی خاطر نشان کرد: بر اساس آمارهای ۱۰ سال اخیر، ۴۵۰ هزار ازدواج دانشجویی در سامانه های نهاد رهبری در دانشگاه‌ها ثبت شده و از این تعداد تنها ۵ درصد منجر به طلاق شده است که در مقایسه با آمار طلاق در سطح کشور که ۲۵ درصد اعلام شده، رقم کمتری است که نشان می‌دهد ازدواج در مقاطع دانشگاهی  آگاهانه تر و عالمانه تر است.
وی با اشاره به چگونگی شکل گیری سایت همسر یابی تصریح کرد: همرسانی یا واسطه گری در ازدواج از گذشته به شکل سنتی و از طریق پر کردن فرم های مخصوص توسط متقاضیان ازدواج، توسط دفتر نهاد انجام می‌شد که زمان بر بوده و مشکلات خاص خودش را داشت. بنابراین به منظور تسهیل در انجام این کار به شکل مدون، سایت " همرسان" تحت نظر سازمان تبلیغات اسلامی و با اخذ مجوز رسمی از این نهاد شکل گرفت.
معاون دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تربیت مدرس؛ تلاش در جهت ترویج ازدواج بهنگام، آسان و پایدار در میان دانشگاهیان، احیای سنت واسطه گری و شناساندن معیارهای صحیح انتخاب را از اهداف این نهاد از ایجاد سایت همسریابی عنوان کرد.
دکتر مرشد سلوک درباره عملکرد این سایت که به سایر سامانه های ازدواج کل کشور متصل است، افزود: در ابتدا افرد متقاضی در سایت ثبت نام می کنند. پس از آن صحت سنجی اطلاعات توسط مشاوران انجام شده و اطلاعات وارد سامانه می شود. بعد از آن سه نفر واجد شرایط فرد درخواست کننده به صورت هوشمند توسط سایت انتخاب شده و سلامت روان و شخصیت آنها توسط گروهی از روانشناسان بررسی شده و پس از هماهنگی با خانواده طرفین، برای ادامه روند ازدواج و خواستگاری به آنها معرفی می شوند. در صورت به توافق نرسیدن، مجدد افراد واجد شرایط دیگر توسط سایت برای فرد درخواست دهنده معرفی خواهد شد.
گفتنی است در این مراسم، قول اهدای هدیه ازدواج سفر به مشهد مقدس برای ازدواج اولین زوجی که توسط سامانه صورت بگیرد؛ توسط ریاست دانشگاه عنوان شد.
همچنین اجرای سرود و همخوانی گروه تواشیح از دیگر برنامه های آیین رونمایی از سایت همسریابی همرسان بود.


15:06 - سه شنبه 8 اسفند 1402    /    شماره خبر : 22501    /    تعداد نمايش خبر : 643