[ Print ]  [ Close ]

http://news.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=3025   , 1403/02/15


كارگاه آموزشي صلح درون برگزار شد


كارگاه آموزشي صلح درون با همكاري موسسه بين المللي ابتكار صلح جهاني و به همت انجمن علمي دانشجويي روابط بين الملل دانشگاه، پنجم آبان ماه در سالن علامه جعفري دانشكده علوم انساني برگزار شد.

يانا يانچه وا از كشور بلغارستان و مدرس اين كارگاه در سخناني اظهار داشت: صلح از درون هر فرد اغاز مي شود و وقتي ما صلح را در درون خود نداشته باشيم، نمي توانيم آن را از بيرون طلب كنيم.

وي افزود: بسياري از درگيري ها به دليل آن است كه ما معتقديم كه چه چيزهايي درست و چه چيزهايي غلط است و اين در حالي است كه بسياري از اوقات خودمان نيز به درست يا غلط بودن چيزي اطمينان نداريم و فقط در برابر ديگران جبهه مي گيريم و در اين مواقع قضاوت شروع مي شود.

وي خاطر نشان كرد: در منشور يونسكو گفته شده است جايي كه كشمكش از آن آغاز مي شود همان اذهان است و صلح نيز از درون اذهان شروع مي شود و اولين لايه از كشمكش و منازعات، رفتار و احساسات است. ما بايد در مناقشه ها اول به افكار، باورها و احساسات خود برگرديم و آنها را حل كنيم و به اين مرحله، كنترل كردن ذهن گفته مي شود.

مدرس موسسه ابتكار صلح جهاني گفت: ما 4 لايه در ذهن خود داريم كه در لايه اول اطلاعات را دريافت مي كنيم سپس اطلاعات در ذهن ما ذخيره و به خاطره تبديل مي شود و بعد به درك ما تبديل خواهد شد و آن موقع تصميم مي گيريم چه چيزي خوب و چه چيزي بد است. پس براي آنكه درك و رفتار درست داشته باشيد بايد اين توانايي ذهني را به دست آوريد كه رفتار و افكار خود را كنترل كنيد.

وي ادامه داد: براي كنترل افكارمان ابتدا بايد آگاهي كامل از آن داشته باشيم. خشم سبب مي شود نتوانيم كنترل افكار و خواسته هاي خود را در دست بگيريم.

وي تصريح كرد: ذهن ما خلبان كل سيستم بدن ماست و ذهن، بدن را كنترل مي كند. هرچه ذهن شفاف تر باشد و آب ذهن ما توسط افكار گل آلود نشده باشد، مي توانيم ميان درست و غلط تفاوت قائل شويم.

مدرس كارگاه صلح درون در پايان اظهار داشت: ذهن ما عادت دارد به بيرون بنگرد و هميشه به دنبال خوشبختي بيرون از ذهن خودمان مي گرديم، اما خوشحالي واقعي خوشحالي است كه در سطوح ذهني خود پيدا مي كنيم و وضعيت دروني است كه بايد به آن برسيم.



11:39 - شنبه 8 آبان 1395    /    شماره خبر : 3025    /    تعداد نمايش خبر : 2869