[ Print ]  [ Close ]

http://news.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=6365   , 1403/02/14


در نشست مديران گروه هاي آموزشي دانشگاه:
بر لزوم درآمد زايي دانشگاه ها از طريق ارزش آفريني تاكيد شد


دكتر مشايخي ع در اين نشست طی سخناني اظهار داشت: چالش اصلي دانشگاه هاي ايران در دهه هاي آينده، عدم توازن ميان درآمد و هزينه آنهاست و دانشگاه ها چند سالي است كه از فقر بودجه اي و مالي رنج مي برند كه اين امر به كيفيت آنها آسيب مي زند.

وي افزود: بررسي دانشگاه هاي معتبر جهان نشان مي دهد هزینه هر دانشجو در سال چند برابر هزينه سرانه كشور می باشد و در ايران بودجه سرانه هر دانشجو كمتر از درآمد سرانه است و اين بدان معناست كه ما در حال خاموش كردن موتور توليد علم و فناوري هستيم.

دكتر مشايخي خاطر نشان كرد: در حال حاضر در دانشگاه هاي دنيا درآمد ناشي از سرمايه گذاري عملياتي رو به افزايش است و درآمد ناشي از كمك هاي دولتي در حال كاهش مي باشد.

وي ادامه داد: ما چاره اي نداريم به جز اينكه به ارزش آفريني توجه كنيم و بابت آن درآمد كسب نماييم تا بتوانيم دانشگاه را زنده نگه داريم. ما بايد هدف ها و استراتژي هاي توسعه كشور را بفهميم و چالش هاي علم و فناوري را شناسايي كرده و بتوانيم براي آنها هدف گذاري كنيم. همچنين ارتباط بنگاه هاي اقتصادي با مراكز دانشگاهي و دولت بايد هماهنگ شود تا دانشگاه ها ارزش ايجاد كنند و از اين روند رو به سقوط كيفيت آموزش عالي جلوگيري كنند.



11:00 - شنبه 30 دی 1396    /    شماره خبر : 6365    /    تعداد نمايش خبر : 1353