[ Print ]  [ Close ]

http://news.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=7507   , 1403/02/09


دانشگاه تربیت مدرس در فهرست موسسات علمی برتر جهان


بر پایه ی گزارش مرکز رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان ، دانشگاه‌های آزاد اسلامی، تهران، علوم پزشکی تهران، صنعتی شریف، صنعتی اصفهان، صنعتی امیرکبیر، تربیت مدرس، علم و صنعت ایران، شیراز، فردوسی مشهد، علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه شهید بهشتی موسسه‌های ایرانی برتر در این نظام رتبه‌بندی هستند.

بر اساس اعلام این مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی با امتیاز 3/75 رتبه اول ملی را در اختیار دارد و دانشگاه های تهران با امتیاز 2/74 و علوم پزشکی تهران با امتیاز 3/73 به ترتیب رتبه دوم و سوم ملی را کسب کردند. دانشگاه تربیت مدرس نیز با کسب امتیاز 4/71 دارای رتبه 7 ملی و رتبه 756 جهانی می باشد.

گزارش سال ۲۰۱۸ این رتبه‌بندی نشان می دهد، دانشگاه هاروارد پیشگام موسسه‌های جهان است و دانشگاههای استنفورد، انستیتو تکنولوژی ماساچوست، کمبریج، اکسفورد، برکلی کالیفرنیا، پرینستون، کلمبیا، انستیتوی تکنولوژی کالیفرنیا و دانشگاه شیکاگو در جایگاه دوم تا دهم هستند.

گفتنی است مرکز رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان هر ساله موسسه‌های گوناگون در سراسر جهان را بر پایه هفت سنجه کلیدی ارزیابی و نام ۱۰۰۰ موسسه برتر را منتشر می‌کند. کیفیت آموزش، اشتغال دانش‌آموختگان، کیفیت اعضای هیئت علمی، انتشارات پژوهشی، انتشارات باکیفیت بالا، تأثیرگذاری و استنادها سنجه‌هایی هستند که این نظام رتبه‌بندی برای مقایسه موسسه‌ها از آنها بهره می‌برد. رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان تنها نظامی است که کیفیت آموزش و پرورش دانشجویان، پرستیژ اعضای هیئت علمی و کیفیت پژوهش دانشگاه‌ها را بی‌نیاز از پیمایش‌های رایج و پرسشنامه برای موسسه‌ها می‌سنجد.



14:57 - شنبه 19 خرداد 1397    /    شماره خبر : 7507    /    تعداد نمايش خبر : 5916