اخبار > جايگاه كتاب و كتابخواني در تربيت شهروند بررسي شد


 


  چاپ        ارسال به دوست

در كافه كتاب انساني

جايگاه كتاب و كتابخواني در تربيت شهروند بررسي شد

پنجمين نشست كافه كتاب انساني با عنوان جايگاه كتاب و كتابخواني در تربيت شهروند، به همت کتابخانه دانشکده علوم انسانی  شانزدهم آبان ماه در سالن شهداي گمنام آن دانشكده  برگزار شد.
 
در اين نشست دكتر جواد حاتمي عضو هیئت علمی گروه تعليم و تربيت دانشگاه در سخناني به اهميت و ضرورت آموزش و تعليم و تربيت پرداخت و گفت: به گفته نلسون ماندلا تعليم و تربيت، قوي ترين سلاح براي تغيير جهان است و به تعبير من، فشنگ اين سلاح، كتاب است.
 
 وي خاطر نشان كرد: آنچه در يادگيري موثر است؛ توجه، تمركز و دقت است. توجه، جلب يكي از حواس است و تمركز، تداوم توجه مي باشد. دقت نيز عميق شدن و كشف نكات و رموز عنصري است كه مورد توجه واقع شده است. عنوان كتاب بايد جالب و جاذب باشد و براي فهم آن نياز به تمركز است و دقت در متون كم كم ذائقه خوانش و فقاهت ما را قوام مي بخشد.
 
 وي تصريح كرد: كتاب غذاي روان ماست و اگز ذائقه خوانش ما دقيق شود،‌ سبك تفكر، سطح تفقه و قدرت اقناع سازي ما تعالي خواهد يافت. لذت مطالعه كه از لذائذ معقول است، مي تواند تمركز در خواندن را تضمين كند.

در كافه كتاب علوم انساني


 عضو هیئت علمی دانشگاه افزود: سيكل تغيير رفتار مشاركت جويانه، معمولا از دانش شروع مي شود و نگرش، رفتار فردي و رفتار گروهي مراحل بعدي اين روند است.
 
 وي در پايان گفت: روش هاي تغيير نگرش اجتماعي شامل روش غير مستقيم (كتاب)، ارائه الگو و قالبهاي هنري است و نهاد هاي آموزشي رسمي مانند مدارس و دانشگاهها، رسانه هاي فراگير، نهاد هاي مذهبي، سازمان ها و مراكز فرهنگي و انجمن هاي مردم نهاد از عوامل تاثير گذار در تغيير نگرش هاي اجتماعي مثبت (شهروند مطلوب) مي باشند.
 


١٨:١٥ - يکشنبه ١٧ آبان ١٣٩٤    /    عدد : ٥٦٢    /    تعداد نمایش : ٧٣٧



خروج