متن کامل خبر


 
ارتباط ميان دانشگاه و مجلس در جهت ساماندهي آموزش عالي بسيار حائز اهميت است

خلاصه خبر: نشست شوراي دانشگاه با حضور رييس، معاونان و روساي دانشكده ها سي ام فروردين ماه در سالن شوراي دانشگاه برگزار شد.

نشست شوراي دانشگاه با حضور رييس، معاونان و روساي دانشكده ها سي ام فروردين ماه در سالن شوراي دانشگاه برگزار شد.
در ابتداي اين نشست حجت الاسلام فلاح رفيع مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه در سخناني ضمن تبريك ميلاد حضرت جواد الائمه(ع) به بيان ويژگي هايي از زندگي نوراني آن حضرت پرداخت.
وي اظهار داشت: زندگي امام جواد(ع) در زمان خود داراي ويژگي هاي خاصي بود. امام رضا(ع) تا سن 47 سالگي صاحب فرزند نشدند و ولادت امام جواد سبب ادامه نسل امامت و تحقق شيعه اثني عشري شد. همچنين امام جواد(ع) در سن كم به امامت رسيدند و عده اي از مخالفان اين موضوع را مانعي براي امامت ايشان مي دانستند؛ غافل از اينكه امامت، مقام معنوي، الهي، روحي و ملكوتي است.
دكتر احمدي رييس دانشگاه در سخناني به وقايع و مراسم مهم در انتهاي سال گذشته و ابتداي سال جديد پرداخت و گفت: در پايان سال گذشته نشست مشتركي با مسئولان تحقيقاتي صنايع دفاعي و نظامي داشتيم كه به يك موافقت نامه بين دو طرف منتهي شد كه بر اساس اين تفاهم نامه زمينه هاي همكاري مشترك ادامه و رشد مي يابد.
وي در خصوص رشد ارتباطات بين المللي دانشگاه اظهار داشت: در اين راستا جلساتي با مسئولان دانشگاه گوانجو چين برگزار كرديم و سمينارها و كارگاه هاي مشتركي را با اين دانشگاه آغاز نموديم. همچنين نشست كميسيون مشترك همكاري هاي علمي ايران و ايتاليا برگزار شد كه دانشگاه تربيت مدرس سهم مهمي را در آن داشته و در اين زمينه برنامه ريزي هاي مشتركي ميان دو طرف در وزارت علوم با حضور دانشگاه برگزار شد.
وي با اشاره به برگزاري كنگره ملي آموزش عالي ايران در دانشگاه تصريح كرد: اين كنگره به همت دانشگاه تربيت مدرس به صورت يك كنگره جامع، فرصتي را براي ساماندهي آموزش عالي به خصوص در دوران پس از انقلاب فراهم كرد و با استقبال بسيار خوبي روبرو شد و بسياري از مسئولان كشور در زمينه آموزش عالي و نيز 43 رييس دانشگاه در آن شركت نمودند.
وي با اشاره به محورهاي اين كنگره خاطر نشان كرد:‌ بين المللي شدن دانشگاهها، آمايش رشته هاي دانشگاهي و اقتصاد آموزش عالي مهمترين مساله روز دانشگاه هاي كشور است كه 40 سخنراني و دهها پوستر در زمينه هاي فوق ارائه شد.
وي افزود: به پيشنهاد كميته علمي كنگره قبل از برگزاري اين كنگره، از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي كه خود از اعضاي هيات علمي دانشگاه ها بودند دعوت به عمل آمد تا طي جلسه اي در دانشگاه در زمينه ساماندهي آموزش عالي همفكري كنند كه از جمله افراد برجسته در اين زمينه آقاي دكتر عارف بودند كه پيشنهادها و راهكارهايي را بيان نمودند.
همچنين به پيشنهاد كميته علمي كنگره موضوع ارتباط دانشگاه و مجلس مطرح شد كه دانشگاهيان دو روز در سال را بر اساس برنامه مشخص به ديدار نمايندگان مجلس بروند و اين دو روز را نمايندگان مجلس به بحث آموزش عالي و ابعاد مختلف آن اختصاص مي دهند.
رييس دانشگاه همچنين از برگزاري سومين كنفرانس ملي و دهمين همايش ارزيابي كيفيت نظام هاي دانشگاهي در هفتم و هشتم ارديبهشت ماه در دانشگاه، ‌برگزاري مراسم بزرگداشت دكتر آيينه وند در چهاردهم ارديبهشت ماه و مراسم روز استاد در سيزدهم ارديبهشت ماه خبر داد.
در ادامه اعضاي شورا به بيان مطالبي در خصوص بيمه قراردادهاي اعضاي هيات علمي، گسترش روابط بين الملل و موانع پيش روي آن،‌ مشكلات ايميل دانشگاه،‌ دوره هاي يكساله كارشناسي ارشد براي دانشجويان خارجي، ‌توجه به طرح هاي عمراني تربيت بدني و بهبود وضعيت اياب و ذهاب دانشجويان و امكانات آزمايشگاهي، توجه بيشتر به بودجه تحقيقاتي دانشگاه، كمبود كادر اداري در دانشكده برق و کامپیوتر،‌ اهميت توجه به پايش سلامت اساتيد،‌ راهبردها و روش هاي موثر در اقتصاد مقاومتي و ... پرداختند.


4 اردیبهشت 1395 / تعداد نمایش : 2077