متن کامل خبر


 
برگزاري مراسم اعتکاف استادان دانشگاه های استان تهران

خلاصه خبر: مراسم نوراني اعتكاف استادان و اعضای هيأت علمی دانشگاه‌های استان تهران به همت دفتر نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری از دوم تا چهارم ارديبهشت ماه در مسجد دانشگاه برگزار شد.

مراسم نوراني اعتكاف استادان و اعضای هيأت علمی دانشگاه‌های استان تهران به همت دفتر نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری از دوم تا چهارم ارديبهشت ماه در مسجد دانشگاه برگزار شد.
ششمين اعتكاف استادان دانشگاه‌های تهران با سخنرانی حجج الاسلام محمديان ، فلاح رفيع ، قافي و مداحی مداحان اهل بیت در دانشگاه برگزار شد. همچنين مولودي خواني ولادت امام علي (ع) و ذكر مصيبت حضرت زينب (س) ، قرائت زيارت جامعه كبيره و دعاي كميل از ديگر برنامه هاي اين مراسم معنوي بود.
حجت الاسلام محمديان مسئول نهاد نمايندگي مقانم معظم رهبري در دانشگاهها با حضور در مسجد دانشگاه در آخرين روز اعتكاف اظهار داشت: اعتكاف همانند نسيم بهاري است كه بايد خود را در معرض آن قرار دهيم تا دل و جانمان را مصفا كند و از شلوغي و ازدحام زندكي اندكي برهاند.

برگزاري مراسم اعتکاف استادان دانشگاه های استان تهران

وي افزود: اعتكاف زماني فقط در مساجدي اندك برگزار مي شد و افراد مسن بيشتر در اين مراسم شركت مي كردند اما امروز بر اساس آمار 700 هزار نفر در كشور در مراسم اعتكاف شركت مي كنند كه 200 هزار نفر از آنان دانشجويان هستند كه اين نشان دهنده استقبال خوب نسل جوان از اين مراسم نوراني و معنوي است كه فرصتي را براي انديشيدن و تفكر در عصر حاضر پديد مي آورد.
گفتنی است اعمال ام داوود نيز كه خاص روز پانزدهم رجب و آخرين روز مراسم اعتكاف است با حضور معتكفين در مسجد دانشگاه برگزار گردید.


7 اردیبهشت 1395 / تعداد نمایش : 2160