متن کامل خبر


 
سرانه پايين مطالعه ، معضل بزرگ فرهنگي جامعه است

خلاصه خبر: مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در نشست سيزدهم ارديبهشت ماه شوراي دانشگاه، بر لزوم چاره انديشي دانشگاه براي معضل پايين بودن سرانه مطالعه در كشور تاكيد كرد.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در نشست سيزدهم ارديبهشت ماه شوراي دانشگاه، بر لزوم چاره انديشي دانشگاه براي معضل پايين بودن سرانه مطالعه در كشور تاكيد كرد.
حجت الاسلام فلاح رفيع در سخناني اظهار داشت: تمام تلاش ما بايد اين باشد كه معلم واقعي باشيم و خود را به اصالت يك معلم واقعي نزديك كنيم.
و ي با اشاره به حديثي از امام موسي كاظم(ع) گفت: به فرموده ايشان علوم مفيد در 4 علم خلاصه مي شود و معلم واقعي بايد اين چهار علم را بياموزد و به ديگران نيز ياد بدهد. اول اينكه پروردگار خود را بشناسيم و علم معرفت پروردگار را بياموزيم. دوم آنكه بدانيم پروردگار چه نعمت هايي به ما داده و سوم آنكه در قبال اين نعمت ها چه چيزي از ما خواسته است ، چهارم اينكه از دين خود آگاهي داشته باشيم و بدانيم چه چيزي ما را از دين خارج مي كند.
وي افزود: اين چهار علوم از علومي است كه معلم در هر رشته اي باشد بايد آنها را ياد بگيرد و به دانشجويانش نيز ياد بدهد.
دكتر فلاح رفيع در بخش ديگري از سخنان خود به پايين بودن سرانه مطالعه در كشور اشاره كرد و گفت: در جامعه ما كتاب خواني بسيار كم است و اين امر از معضلات بزرگ فرهنگي جامعه ماست كه نسبت به جوامع صنعتي و پيشرفته عقب مانده ايم.
مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري افزود: تغيير سبك زندگي، مشغله ها و پيچيدگي هاي زندگي شهري از عواملي است كه سبب شده سرانه مطالعه در كشور كم شود و دانشگاه بايد براي اين آسيب فرهنگي چاره اي بينديشد.
وي همچنين با اشاره به نزديك شدن به عيد مبعث و اعياد شعبانيه تاكيد كرد: بايد در اعياد مذهبي و ولادت ائمه اطهار نيز فضايي شاد و مناسب در دانشگاه ايجاد شود تا دانشگاهيان بتوانند از اين ايام خجسته نيز بهره كافي را ببرند.


19 اردیبهشت 1395 / تعداد نمایش : 2434