متن کامل خبر


 
معارفه دانشجویان ورودی جدید دانشکده مهندسی شیمی برگزار شد

خلاصه خبر: معارفه دانشجویان ورودی سال 95 دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه روز شنبه دهم مهرماه با حضور هیأت رئیسه و اعضاء هیأت علمی دانشکده در سالن اجتماعات شهید چمران برگزار شد.

معارفه دانشجویان ورودی سال 95 دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه روز شنبه دهم مهرماه با حضور هیأت رئیسه و اعضاء هیأت علمی دانشکده در سالن اجتماعات شهید چمران برگزار شد.
در این مراسم دکتر مهدی رزاقی کاشانی رییس دانشکده ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی به اهمیت بعد اجتماعی دانشگاه به عنوان یک جامعه دست چین شده اشاره کرد و گفت: دانشگاه یک جامعه دست چین شده است بخصوص دانشگاه تربیت مدرس که دانشجویان را در سطح تحصیلات تکمیلی دست چین کرده و اهداف والایی را دنبال می کند. در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشجویان مهارت های خاصی را فرا می گیرند که این مهارت ها در تعیین سطح زندگی حرفه ای و شخصی آنها تأثیرگذار است.
وی افزود: اولین مهارت، چگونه علمی فکر کردن، تفکر منظم و سیستماتیک و تفکر انتقادی است که دانشجوی تحصیلات تکمیلی با فراگیری این مهارت به خلاقیت و نوآوری دست می یابد. مهارت دیگر، بخشندگی علمی است. دانشجو در این مقطع می آموزد که دانسته های علمی و تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار داده و در کنار گسترش دانش به اجر معنوی نیز دست یابد.
دکتر رزاقی در پایان تأکید کرد: مهارت های علمی اگر با مهارت های اجتماعی و فضایل انسانی همراه نشود گاهی نتایج خطرناک و زیان باری در پی دارد. دانشگاه مکان خوبی است که دانشجو فضیلت هایی همچون صبر، تحمل، قدردانی و قدرشناسی، بخشایش و ... را کسب کند. همه ما راه طولانی برای کسب مهارت های علمی و اجتماعی در پیش داریم و باید در این زمینه تلاش کنیم.
در بخش دیگری از این مراسم دکتر محسن نصرتی عضو هیأت علمی گروه مهندسی شیمی- بیوتکنولوژی به معرفی دانشکده، هیأت رئیسه، گروه های آموزشی و اساتید پرداخت و گفت: در حال حاضر 443 دانشجو در دانشکده مهندسی شیمی در 6 گروه زیر نظر 32 عضو هیأت علمی مشغول تحصیل می باشند. دانشکده مهندسی شیمی دارای 26 آزمایشگاه مجهز، مرکز محاسبات عددی و دو قطب علمی و انجمن های علمی فعال می باشد.
در این مراسم دکتر حسن پهلوان زاده معاون آموزشی و دکتر سمیره هاشمی معاون پژوهشی دانشکده نیز در حوزه های تخصصی خود، جهت آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان ورودی جدید به بیان نکات مهم و ضروری پرداختند.


11 مهر 1395 / تعداد نمایش : 2248