متن کامل خبر


 
حضور هيات آكادميك از موسسات فناوري هندوستان در دانشگاه

خلاصه خبر: هياتي آكادميك از ازموسسات فناوری هندوستان (دهلی، بمبئی، رورکی، مدرس، کانپور) آذر ماه با مسئولان دانشگاه ديدار كرده و در خصوص زمينه هاي همكاري هاي علمي دو طرف بحث و تبادل نظر كردند.

هياتي آكادميك از ازموسسات فناوری هندوستان (دهلی، بمبئی، رورکی، مدرس، کانپور) آذر ماه با مسئولان دانشگاه ديدار كرده و در خصوص زمينه هاي همكاري هاي علمي دو طرف بحث و تبادل نظر كردند.

در ابتدای نشست، دکتر خاجی مدیر دفتر همکارهای علمی بین¬المللی به هیأت دانشگاهی هندوستان خیر مقدم گفته و ضمن آرزوی برگزاری جلسه¬ای مفید و پربار به معرفی مختصر میهمانان ایرانی حاضر در جلسه پرداخت.
در ادامه و پس از معرفی میهمانان هیأت هندی، دکتر فتح الهی ضمن خیرمقدم به هیأت هندوستانی،توضیح مختصری درخصوص دانشگاه تربیت مدرس ارائه کرد و به مطالبی راجع به پژوهشکده¬ها و دانشکده¬ها، پردیس¬های دانشگاه تربیت مدرس و توانمندی دانشگاه در حوزه آموزش، پژوهش و توسعه تکنولوژی، طرح راهبردی دانشگاه، و جایگاه علمی دانشگاه در سطوح ملی، منطقه¬ای و جهانی اشاره نمود.
در ادامه روساي دانشكده ها و گروههاي آموزشي حاضر در جلسه به معرفي توانمندي هاي دانشكده هاي خود پرداختند.

حضور هيات آكادميك از موسسات فناوري هندوستان

سپس طرف هندی ضمن معرفي موسسات فناوري خود به این نکته تأکید نمودند که درخواست ما از شما این است تا کشور هندوستان را به عنوان کشور هدف در تعاملات و ارتباطات خود در نظر گرفته و همکاری های بیشتری را با ما داشته باشید. همچنین، ایشان از آمار فارغ التحصیلی 55 عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس از دانشگاه های کشور هندوستان ابراز خرسندی نموده و این را نشانه خوبی دانستند تا چشم انداز روشنی برای آینده ارتباطات دانشگاهی قرار گیرد.
شایان ذکر است، طبق اظهارات طرف هندی قرار است کنسرسیومی از دانشگاههای هندوستان و ایران در آینده ای نزدیک تشکیل گردد تا ضمن برگزاری کارگاه مشترک درخصوص نحوه همکاری های دانشگاهی، دانشگاه های دو کشور درخصوص جزئیات همکاری گفتگو کنند. همچنین، قرار است ملاقاتی دو جانبه مابین وزرای علوم دو کشور در دو هفته آتی برگزار شود که آینده روشنی را برای دو کشور خواهد داشت.

حضور هيات آكادميك از موسسات فناوري هندوستان

دکتر فتح الهی در پايان اين نشست اظهار كرد: این جلسه مقدماتی به صورت کلّی و عمومی ارائه شد تا هر دو طرف شناخت ابتدایی از یکدیگر پیدا کنند، لذا برای عملیاتی نمودن موضوع همکاری تعامل بیشتر گروه¬های علمی لازم است، پس باید نشست هایی تشکیل گردد که گفتگوی علمی انجام گردد و در این صورت همکاری علمی تعمیق می گردد.
در زمینه چندین موضوع مختلف، علایق و تجربیات مشترکی بر اساس مذاکرات جلسه امروز وجود دارد که لازم است پیگیریهای لازم برای حصول نتایج ملموس تر صورت پذیرد.


17 آذر 1395 / تعداد نمایش : 2790