متن کامل خبر


 
از مساعدت دانشگاه در خصوص نحوه پرداخت هزينه هاي دروس جبراني دانشجويان خبر داد

خلاصه خبر: در نشست بيستم دي ماه شورای دانشگاه، دکتر احمدی در خصوص نحوه پرداخت هزينه هاي دروس جبراني و مردودي دانشجويان قول مساعدت داد.

در نشست بيستم دي ماه شورای دانشگاه، دکتر احمدی در خصوص نحوه پرداخت هزينه هاي دروس جبراني و مردودي دانشجويان قول مساعدت داد.
در آغاز این نشست رييس دانشگاه ضمن تسليت درگذشت آيت الله هاشمي رفسنجاني اظهار داشت: اين بزرگمرد در سالگرد قتل ميزرا تقي خان اميركبير كه قهرمان مورد علاقه ايشان بود و در شب وفات حضرت معصومه (س) دار فاني را وداع گفت و به ديار باقي شتافت كه از خداوند متعال علو درجات را براي ايشان خواستاريم.
وی افزود: ايشان فردي مبارز،‌ مصلح،‌ نوآور و مرد متفكر در فرازها و تنگناهاي تاريخي كشور بود و يار بسيار موثر امام راحل و رهبري در دشواري هاي انقلاب بود. دانشگاه تربيت مدرس نيز مديون كمك ها و زحمات آيت الله هاشمي رفسنجاني است و به گفته مسئولان و بنيان گزاران دانشگاه، نام دانشگاه تربيت مدرس را ايشان پيشنهاد دادند و افق بلند مدت و بلند پروازانه اي را براي انقلاب ترسيم نمودند.
وي خاطر نشان كرد: ايشان همواره با هوشمندي در مراحل مختلف انقلاب،‌ پيشنهادها و افكار خوبي را بر اساس تحليل و نوآوري و تفكر خلاق ارائه مي كرد و نسل جديد بزرگان و مديران در جمهوري اسلامي بايد اين نوع تفكر و نوآوري را سرلوحه اقدامات خويش قرار دهند.
وي در ادامه به بيان اخبار كوتاهي از دانشگاه طي دو هفته گذشته پرداخت. راه اندازي سامانه بازدید مجازی دانشگاه، انتخاب كتاب دكتر نيلساز هیأت علمی دانشکده علوم انسانی دانشگاه در ششمین جشنواره کتاب دین، انتخاب رييس كميته اخلاق پزشكي دانشگاه، كسب مقام دوم مسابقات شبیه سازی دیوان بین المللی کیفری دانشجویان گروه حقوق بین الملل و انجام طرح غربالگري دانشگاهيان از جمله موارد مطرح شده از سوي رييس دانشگاه بود.
دكتر احمدي همچنين در خصوص اعتراضات دانشجويي درباره هزينه هاي مربوط به درس هاي مردودي و جبراني به ويژه براي دانشجوياني كه تغيير رشته مي دهند مطالبي عنوان كرد.
وي گفت: طبق آيين نامه وزارت علوم كه در سال 94 ابلاغ شد دانشجويان بايد تعرفه هاي مربوط به دروس مردودي و جبراني را بپردازند و ما در هيات امناي دانشگاه اين تعرفه را به نصف كاهش داديم و برخي دانشجويان به دليل اينكه اطلاع رساني مناسبي از قبل براي آنان صورت نگرفته بود نسبت به اين موضوع اعتراض كردند كه با نشستي كه با حضور معاون آموزشي برگزار شد در خصوص انعطاف پذيري در زمينه زمان بندي پرداخت اين هزينه ها، قول مساعدت داده شد.
وي همچنين از مديران گروهها خواست تا دروس جبراني را در صورت ضرورت به دانشجويان ارائه دهند تا دانشجويان متحمل هزينه هاي دروس جبراني نشوند.
وي همچنين به بحث ارزيابي دانشكده ها و مراكز تحقيقاتي اشاره و تصريح كرد: بحث ارزيابي دانشكده ها و مراكز تحقيقاتي با دقت بالاتري صورت گرفته و سبب شده است تا بسياري از دانشكده ها و مراكز تحقيقاتي، دانشكده هاي موفق را الگوي خود قرار داده و از تجربيات موفق آنها استفاده كنند.
دكتر احمدي در ادامه به طرح راهبردي دانشگاه اشاره كرد و گفت:‌ مدير پروه طرح تحول راهبردي پيشنهاد كرده است بعضي از روال هاي كليدي و مهم پيش بيني شده در طرح راهبردي به صورت ماموريت فراگير در كل دانشگاه در اختيار دانشكده هاي خاصي گذاشته شود و دانشكده هايي كه تمايل دارند رهبري، تدوين و راه اندازي روال هاي مهم طرح تحول راهبردي را بپذيرند و در اين زمينه مشاركت نمايند. در اين راستا در دانشكده منابع طبيعي و علوم دريايي نور اولين نشست را در خصوص روال هاي معاونت دانشجويي برگزار كرديم و اميدواريم دانشكده هاي موفق در اين زمينه بتوانند نقش الگوسازي در دانشگاه را ايفا نمايند.
در ادامه اعضاي شورا در خصوص مسائل مختلفي همچون طرح غربالگري اعضاي هيات علمي،‌ برخي از شاخص هاي نادرست در فرم هاي مصاحبه دوره دكتري،‌ بايد ها و نبايد هاي تحصيل رايگان و مولفه هاي آن،‌ كميته اخلاق پزشكي در دانشگاه و ... مطالبي را عنوان كردند.


25 دی 1395 / تعداد نمایش : 2713