متن کامل خبر


 
دانشگاه تربیت مدرس در جمع مؤثرترین‌های جهان قرار دارد

خلاصه خبر: آخرین اطلاعات پایگاه شاخص‌های اساسی علم آی.اس.آی (ISI-ESI) نشان می‌دهد، دانشگاه تربیت مدرس در زمره 50 دانشگاه و پژوهشگاه ایرانی مؤثر در جهان قرار دارد.

آخرین اطلاعات پایگاه شاخص‌های اساسی علم آی.اس.آی (ISI-ESI) نشان می‌دهد، دانشگاه تربیت مدرس در زمره 50 دانشگاه و پژوهشگاه ایرانی مؤثر در جهان قرار دارد.
بر اساس اعلام دکتر محمدجواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام؛ اطلاعات پایگاه شاخص‌های اساسی علم آی.اس.آی (ISI-ESI) نشان می‌دهد تعداد دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی یک درصد برتر ایران به ۵۰ دانشگاه رسیده است و در این میان دانشگاه تربیت مدرس با داشتن رتبه دوم دانشگاه های جامع کشور، در جمع مؤثرترین های دنیا قرار دارد.
بر اساس این گزارش، در بین دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور، ۱۲ دانشگاه علوم پزشکی، ۴ پژوهشگاه، ۲۲ دانشگاه جامع، ۱۰ دانشگاه صنعتی و دو دانشگاه غیرمتمرکز در جمع موثرترین‌های دنیا قرار گرفتند. رشد کیفیت تولیدات علمی کشور مهمترین عامل افزایش تعداد دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور در جمع موثرترین‌ها است.
پایگاه شاخص‌های اساسی علم آی.اس.آی (ISI-ESI) فهرست دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی برتر را هر دو ماه یکبار روزآمد می‌کند و به معرفی دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی یک درصد برتر دنیا می‌پردازد. در خرداد ماه ۱۳۹۴ بررسی پایگاه شاخص‌های اساسی علم نشان داد که ۳۰ دانشگاه/پژوهشگاه از جمهوری اسلامی ایران در جمع دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های یک درصد برتر دنیا قرار گرفتند. در آبان ماه ۱۳۹۴ با رشد کیفیت تولیدات علمی در کشور تعداد دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور به ۳۳ مورد افزایش یافت. این رقم در خرداد ماه ۱۳۹۵ به ۳۵ رسید. در دی ماه ۱۳۹۵ بررسی برترین‌ها در ESI نشان داد که این رقم به ۴۳ مورد رسید. در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ تعداد دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها به ۴۵ مورد رسید. در آخرین بررسی صورت گرفته مشخص شد که تعداد دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور به ۵۰ مورد افزایش یافته است.


3 مرداد 1396 / تعداد نمایش : 3200