متن کامل خبر


 
دانشكده ها و گروه ها، فعاليت هاي كمي و كيفي دانشجويان را مديريت كنند

خلاصه خبر: نشست شوراي دانشگاه با حضور رييس، ‌معاونان، روساي دانشكده ها و مراكز پژوهشي سيزدهم شهريور ماه در سالن شوراي دانشگاه برگزار شد.

نشست شوراي دانشگاه با حضور رييس، ‌معاونان، روساي دانشكده ها و مراكز پژوهشي سيزدهم شهريور ماه در سالن شوراي دانشگاه برگزار شد.
در ابتداي اين نشست دكتر محمد تقي احمدي رييس دانشگاه ضمن تبريك اعياد قربان و غدير به ارائه برخي از اخبار مهم دانشگاه پرداخت.
قرار گرفتن دانشگاه تربيت مدرس در ميان 800 دانشگاه برتر جهان، قرار گرفتن دانشگاه تربيت مدرس در ميان يك در صد برتر دانشگاه هاي جامع در حوزه زیست‌شناسی، زیست شیمی و شيمي طبق اعلام سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، راه اندازي دوره دکتری زبان شناسی شناختي در دانشگاه با تصويب دفتر گسترش آموزش عالي وزارت علوم،
كسب جايزه چهارمين دوره دوسالانه كتاب معماري و شهرسازي از سوي دو عضو هيات علمي دانشگاه؛ دكتر امير فرج الهي راد و دكتر حسنعلي پورمند و كسب اولين دوره جايزه زنان در علم از سوي دكتر زهرا بطحايي و دكتر مهناز شايسته فر از جمله اين اخبار بود.
وي خاطر نشان كرد: در طول تابستان برنامه هاي دانشگاه به ويژه در زمينه هاي عمراني در طيف وسيعي ادامه داشت و پس از 16 سال، استخر دانشگاه به مرحله افتتاح رسيد و پس از دوره آزمايشي آن طي چند روز آينده جهت برخي تعميرات جزيي تعطيل خواهد بود تا از هفته آينده طبق برنامه منظم مورد استفاده همه دانشگاهيان قرار گيرد.
وي همچنين با اشاره به اتمام فاز اول پروژه فاضلاب دانشگاه گفت: بحمدولله اين پروژه رو به اتمام است و مراحل آخر خود را مي گذراند و اتصال شبكه دانشگاه به شبكه فاضلاب شهري برقرار شده و وارد مرحله بهره برداري مي شود كه از معاونت پشتيباني و منابع انساني و دفتر فني و عمرانی دانشگاه به دليل زحمات و تلاش هاي فراوان در اين پروژه تشكر مي شود.
دكتر احمدي در بخش ديگري از سخنان خود خاطر نشان كرد: از ابتداي سال تحصيلي دانشكده ها و گروه ها، مسئول مديريت كمي و كيفي دانشجويان تا زمان فارغ التحصيلي آنان هستند و دانشجويان بايد به صورت منظم در دانشگاه حضور داشته و با فعاليت زياد و در خور تحصيلات تكميلي بتوانند در موعد مقرر فارغ التحصيل شوند.
وي افزود: تعداد فارغ التحصيلي دانشجويان هر عضو هيات علمي در زمان مناسب و با كيفيت خوب و به دنبال آن تعداد پرونده هاي ارجاعي از دانشجويان به كميسيون موارد خاص در ترفيع و ارتقاي اعضاي هيات علمي و رتبه بندي گروه ها و دانشكده ها تاثيرگذار خواهد بود.
در ادامه اعضاي شورا در خصوص مسائل مختلفي همچون پرداخت حق التدريس اساتيد،‌ راه اندازي استخر دانشگاه، تخصيص بودجه دانشكده ها،‌ توجه به پرداخت هاي هيات تحريريه و داوران مجلات علمي و پژوهشي،‌ تمديد حكم نماينده دانشجويان در شوراي دانشگاه،‌ برگزاري گردهمايي روساي دانشكده هاي كشاورزي و توجه به نقش دانشگاه ها در اشتغال دانشجويان و ... تبادل نظر كردند.


19 شهریور 1396 / تعداد نمایش : 2323