متن کامل خبر


 
حركت دسته عزاداری دانشگاه در سوگ حضرت ابا عبدا... الحسين(ع)

خلاصه خبر: دسته عزاداران دانشگاه تربیت مدرس در پنجمین روز ماه محرم با حرکت در خیابان های دانشگاه، گام به گام یا حسین گویان مصائب خاندان حضرت سیدالشهداء(ع) را زمزمه کردند. سوگواران حسینی با سینه زنی و اشک ماتم، آوازه شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند.

عزاداران دانشگاه تربیت مدرس در پنجمین روز ماه محرم با حرکت در خیابان های دانشگاه، گام به گام یا حسین گویان مصائب خاندان حضرت سیدالشهداء(ع) را زمزمه کردند. سوگواران حسینی با سینه زنی و اشک و ماتم، آوازه شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند.
مراسم سوگواری و سينه زني سید و سالار شهيدان حضرت ابا عبدا... الحسين(ع)، با حضور مسئولان، اعضای هيات علمی، کارکنان و دانشجويان دانشگاه، چهارم مهرماه از محل مزار شهدای گمنام آغاز شد.
دسته عزاداری دانشگاهیان در قالب دسته سينه زني از در شمالی دانشگاه خارج و پس از طی خیابان‌های جلال آل احمد و بخشی از خیابان کارگر وارد دانشگاه شدند.
عزاداران حسيني پس از پايان مراسم با حضور بر مزار شهداي گمنام و اداي احترام و قرائت فاتحه به روان پاک شهدای گرانقدر، نماز جماعت ظهر و عصر را در مسجد دانشگاه اقامه كردند.
گفتنی است ستاد برگزاری مراسم و مناسبت های دانشگاه با همکاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، معاونت فرهنگی و اجتماعی، و سایر تشکل های اسلامی دانشگاه، حرکت دسته عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را همه ساله در دهه نخست ماه محرم در دانشگاه برگزار می نماید.

دسته عزاداری دانشگاه


4 مهر 1396 / تعداد نمایش : 2878