متن کامل خبر


 
سومین نشست هم‌اندیشی اساتید در خصوص تحول فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار شد

خلاصه خبر: سومین نشست هم‌اندیشی اساتید در خصوص تحول فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، با حضور معاون فرهنگي و اجتماعي و جمعي از مديران و مسئولان فرهنگي دانشگاه و اعضای هیات علمی دانشکده‌های علوم انسانی، هنر و کشاورزی، ، 25 دي ماه در سالن شورا برگزار شد.

در ابتداي اين نشست دكتر محمد جواد ناطق معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه در سخناني اظهار داشت: در اين نشستاز اعضای هیات علمی دانشکده‌های علوم انسانی، هنر و کشاورزی که پیش از این در بسته موفقیت مودت این معاونت برای همکاری با طرح تحول اعلام آمادگی كرده بودند، حضور دارند كه اميدواريم بتوانيم از نظرات سازنده اعضاي هايت علمي در جهت پيشبرد اهداف فرهنگي دانشگاه بهره مند شويم.
وي تصريح كرد: تا كنون بيشتر فعاليت هاي فرهنگي و اجتماعي دانشگاه در سطح دانشجويان بوده است كه در نظر داريم از اين پس اين روند را در سطح اساتيد نيز پيش ببريم.
در ادامه سيد اسماعيل موسوي نسب مدير امور فرهنگي دانشگاه در سخناني اظهار داشت: برنامه هاي مناسبتي مذهبي،‌ ملي، جشن هاي سنتي، اردوهاي داخل شهر تهران و نيز اردوهاي زيارتي و برنامه اعزام به حج و عتبات عاليات، برگزاري مسابقات كتاب، جشنواره هاي مختلف،‌ آموزش هنر وصنايع دستي و برگزاري مسابقات قرآني از فعاليت هاي اين مديريت مي باشد.
وي افزود: در سطح خوابگاه ها نيز از فرصت فراغتي كه در آنجا براي دانشجويان وجود دارد استفاده مي كنيم و از ائمه جماعات براي برپايي نماز جماعت و مناسبت هاي ديني و مذهبي در خوابگاه ها بهره مي گيريم. همچنين مشاور روانشناسي و تربيتي نيز به خوابگاه ها اعزام مي شوند تا در جهت بهبود وضعيت سلامت روحي و وراني دانشجويان و حل مشكلات آنان راهگشا باشند.
در ادامه دكتر شهروز شريعتي مدير امور سياست گذاري و برنامه ريزي خاطر نشان كرد: عمده كار اين مديريت بر روي انجمن ها معطوف است و ما انتخابات 70 انجمن علمي دانشجويي را برگزار كرديم. در زمينه نشريات دانشجويي نيز، سامانه نشريات دانشجوي راه اندازي شد كه محمل مناسبي براي مستند سازي فعاليت هاي دانشجويان را فراهم مي كند.
وي ادامه داد: افكار سنجي و كرسي هاي آزاد انديشي نيز از ديگر فعاليت هاي مديريت برنامه ريزي و سياست گذاري دانشگاه است كه در اين راستا نياز به حمايت و همفكري از اعضاي هيات علمي به ويژه اساتيد دانشكده علوم انساني هستيم. در زمينه طرح تحول معاونت فرهنگي نيز در اين مديريت برنامه ريزي و پيگيري مي شود كه در حال حاضر سند راهبردي معاونت فرهنگي با 14 راهبرد تدوين شده است .
وي با اشاره به برگزاري برنامه گذر كتاب خاطر نشان كرد: گذر كتاب برنامه اي براي نقد و بررسي آثار روز جهان است كه كتاب هاي مفيد و روز جهان در اين مراسم معرفي خواهند شد. همچنين دومين دوره جشنواره حيات امسال با محوريت صلح در قالب ادبيات داستاني و نقاشي برگزار مي شود.
در ادامه اعضاي هيات علمي حاضر در جلسه به بيان نظرات و ديدگاه هاي خود درباره مسائل فرهنگي دانشگاه پرداختند.


4 بهمن 1396 / تعداد نمایش : 1640