متن کامل خبر


 
برگزاری نشست رییس و مسئولان دانشگاه با کارکنان

خلاصه خبر: نشست رییس و جمعی از مسئولان دانشگاه با کارکنان و اعضای شورای صنفی اعضای غیر هیات علمی، پانزدهم اسفندماه در سالن شهید چمران برگزار شد.

در این نشست دکتر محمد تقی احمدی رییس دانشگاه در سخنانی اظهار داشت: با توجه به مسائلی که از نظر اقتصادی گریبانگیر دولت و دانشگاه بوده است، روند برخی از برنامه های خوب و مهم دانشگاه کند شده و طرح تحول راهبردی دانشگاه نیز در برخی موارد با سرعت لازم پیش نرفته است. طی یکی دو سال اخیر بودجه های دانشگاه به طور کامل اختصاص نیافته که این امر دانشگاه را با مشکل مواجه کرده است. اگر بودجه های مصوب به طور کامل به دانشگاه اختصاص یابد، برنامه های خوب و آرمانی و واقع بینانه دانشگاه که هم سبب توفیق در جبهه های علمی و فناوری دانشگاه می شود و هم سبب رضایتمندی بدنه اعضای هیات علمی و کارکنان خواهد شد، محقق می شود که امیدواریم بتوانیم با تامین بودجه ، تاخیر های ایجاد شده ر اجبران نمایم.
وی افزود: توسعه دانش پیشرو در کشور مدیون دانشگاه تربیت مدرس است. دانشگاه از زمان تاسیس خود تاکنون راه دشواری را پشت سر گذاشته و امروز در میان برترین دانشگاه های کشور قرار گرفته است که بخش بزرگی از این موفقیت را مدیون کارمندانی بوده که با جان و دل در راستای اعتلای دانشگاه تلاش و فعالیت کردند و ما باید این سرمایه و افتخار را حفظ کنیم و این امر نباید با کمبودهای رفاهی و اقتصادی خدشه دار شود.
در ادامه دکتر محسن محمدزاده معاون پشتیبانی و منابع انسانی در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کارکنان دانشگاه تصریح کرد: طی یک سال اخیر ما با مشکلات و کمبودهایی مواجه بودیم اما شما عزیزان همانند گذشته فعالیت های خود را به خوبی انجام دادید که به شما خداقوت و خسته نباشید می گوییم.
وی گفت: دغدغه هیات رییسه، اعتلای کیفی و کمی دانشگاه بوده و این امر صورت نمی پذیرد مگر آنکه از پرسنل دانشگاه پشتیبانی صورت گیرد و ما نیز در حوزه معاونت پشتیبانی به عنوان متولی این امر سعی کردیم با وجود تمامی کمبودها و مشکلات، به پرداختی ها و امور رفاهی کارکنان خدشه ای وارد نشود هرچند در برخی موارد اجرای آن کمی طولانی شده و در موعد مقرر پرداخت نشده است که با تامین بودجه در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.
دکتر محمدزاده تصریح کرد: میزان بودجه تخصیص یافته به دانشگاه تا پایان بهمن ماه، 86 درصد کل بودجه مصوب شده برای دانشگاه بود که متاسفانه تا این لحظه، 74 درصد آن به دانشگاه پرداخت شده است.
وی در خصوص شرایط اعمال مدرک تحصیلی کارمندان گفت: دانشگاه تربیت مدرس راهی به جز بین المللی شدن ندارد و باید بخشی از بودجه خود را از این راه تامین کند. در این راستا دانشگاه شرایطی فراهم کرده تا کارمندان بتوانند با دانشجویان خارجی ارتباط برقرار کنند و باید در حد مدرک تحصیلی خود زبان انگلیسی یاد بگیرند که دانشگاه با برگزاری کلاس های سطح بندی شده،این شرایط را برای یادگیری آنها فراهم نموده است.
در ابتدای این نشست محمد یوسفی نائب رییس شورای مرکزی صنفی اعضای غیرهیات علمی دانشگاه در سخنانی اظهار داشت: ما باید با ترسیم راه های جدیدی راه برون رفت از برخی مشکلات را سرعت ببخشیم و این امر میسر نمی شود مگر اینکه رفتارهای سازمانی را در تمام ارکان دانشگاه اصلاح کنیم.
وی ضمن تشکر از زحمات و تلاش های مسئولان دانشگاه یادآور شد: اقدامات مثبتی در راستای بهبود وضعیت صنفی کارکنان دانشگاه صورت گرفته و در برخی موارد نیز ما هنوز عقب هستیم که امیدواریم با اقدامات به موقع مسئولان برخی عقب ماندگی ها جبران شود.
وی به برخی اقدامات صورت گرفته در طی چند سال اخیر اشاره و تصریح کرد: اجرای بند یک ماده 36 آیین ماه( سختی کار) و جاری شدن آن در حقوق کارمندان از سال 95، اجرای طرح بهره وری، اصلاح نحوه پرداخت پاداش کارمندان و تحت پوشش بیمه قرار دادن برخی از کارمندان با وضعیت بیمه ای نا مشخص از جمله اقدامات مثبت صورت گرفته در دانشگاه بود.
وی با اشاره به برخی از انتظارات کارکنان در خصوص مسائل رفاهی خاطر نشان کرد: تامین و تقویت مسائل رفاهی کارکنان بسیار حائز اهمیت است که از آن جمله می توان به بحث مسکن اشاره نمود که می توان با ارائه طرح های نوین و با مشارکت کارکنان اقدامات خوبی انجام داد البته گام هایی در این زمینه برداشته شد که متناسب با سطح درآمدی کارکنان نبود که امیدواریم اقدامات بهتری در این زمینه صورت گیرد. همچنین بهره گیری از سایر ارگان ها و فروشگاه هایی که مایل به ارائه خدمات هستند نیز در راستای ارائه خدمات رفاهی به کارمندان موثر خواهد بود که اخیرا اقداماتی در این زمینه انجام شده است.
وی در ادامه بر بهبود خدمات صندوق قرض الحسنه رفاه دانشگاه و نیز برنامه ریزی بهتر و جامع تر برای بهره گیری از امکانات رفاهی و دوری از تبعیض در بین ارکان مختلف دانشگاه تاکید کرد.
یوسفی ادامه داد: جذب نیرو در برخی واحدها بدون هماهنگی با معاونت پشتیبانی و منابع انسانی، موجب ایجاد برخی از شائبه ها و تناقض ها در نسبت تعداد کارکنان به اعضای هیات علمی می شود که باید میزان نیاز دانشگاه به نیروی انسانی مورد بازنگری قرار گیرد و بازنشستگی نیروها و توزیع مناسب کارمندان در هر واحد مورد توجه قرار گرفته و طرح بهره وری نیز در این زمینه به خوبی مورد اجرا شود.
وی در ادامه در خصوص نحوه اعمال مدرک کارکنان، تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی، سختی کار بازنشستگان و سهم پرداخت شده بیمه و مالیات از اضافه کار کارمندان مطالبی را عنوان کرد.
وی در پایان تاکید کرد: همه ما به ویژه مسئولان باید از برخی از رفتارهای غیرعادلانه و غیر منطقی که موجبات جدایی و ایجاد فاصله طبقاتی در میان کارکنان بشود، پرهیز نماییم.
در ادامه کارکنان حاضر در جلسه در خصوص مسائل مختلف مانند حق مسکن، حق سرویس، شرایط ارتقا، اعمال مدرک تحصیلی، مشکل بیمه و بازنشستگی کارمندان، تبدیل وضعیت کارمندان قراردادی و خرید خدمت و ... مطالبی را عنوان کردند و رییس دانشگاه و معاون پشتیبانی و منابع انسانی به مسائل مطرح شده پاسخ گفتند.


16 اسفند 1396 / تعداد نمایش : 2694