متن کامل خبر


 
تقدیر از عضو هیات علمی دانشگاه به عنوان چهره منتخب حقوقی استان همدان

خلاصه خبر: از دکتر محمد جعفر حبیب زاده عضو هیات علمی دانشکده حقوق به عنوان چهره منتخب حقوقی استان همدان تقدیر شد.

دکتر محمد جعفر حبیب زاده متولد 1336 شهرستان تویسرکان است. دارای مدرک کارشناسی حققو قضایی از دانشگاه شهید بهشتی، کارشناسی ارشدحقوق جزا و جرم شناسی و دکتری حقوق کیفری و جرم شناسی از دانشگاه تربیت مدرس می باشد. وی هم اکنون با رتبه علمی استاد تمام در دانشکده حقوق مشغول به فعالیت است.
در مراسمی کهبمنظور تجلیل از دکتر حبیب زاده عضو هیات علمی دانشگاه برگزار شده بود، وی طی سخنانی با اشاره به جایگاه مهم وکالت اظهار داشت: استقلال وکالت به معنای خروج از حوزه کنترل و عدم پاسخگویی و کلا و کانون وکلا نیست، زیرا اساسا قدرت، نیاز به کنترل دارد و اصولا قدرت موجب فساد می شود و وکلا و کانون وکلا نیز دارای قدرت هستند و باید مواظب باشیم که این قدرت در درون خودمان نیز موجب فساد نگردد.
از جمله برخی از فعالیت های اجرایی دکتر حبیب زاده می توان به مدیر کل حقوقی وزارت کشور، معاون پژوهشی دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس، معاون آموزشی دانشگاه شاهد، مشاور حقوقی و مدیر کل دفتر حقوقی دانشگاه خواجه نصیر، عضو هیات مرکزی دومین دوره شوراهای اسلامی و هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی، رییس کمیته حقوقی ستاد انتخابات کشور در نهمین دوره ریاست جمهوری و عضو هیات مرکزی بازرسی انتخابات، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، مشاور و مدیر کل دفتر مطالعاتی حقوقی و تدوین قوانین وزارت بهداشت، عضو هیات امنا و مشاور عالی رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و مشاور حقوقی و اجرایی رییس دانشگاه تربیت مدرس و معاون پژوهشی دانشکده حقوق اشاره کرد.


19 اسفند 1396 / تعداد نمایش : 2738