متن کامل خبر


 
آیین تجلیل از اساتید بازنشسته دانشکده علوم انسانی برگزار شد

خلاصه خبر: نشست تبادل نظر اعضای هیات علمی با هیات رییسه دانشکده علوم انسانی و آیین تجلیل از اساتید بازنشسته این دانشکده پنجم اردیبهشت ماه در سالن علامه جعفری برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر غلامحسین زاده رییس دانشکده علوم انسانی در سخنانی به تغییرات مثبت دانشکده طی 4 سال اخیر اشاره کرد و گفت: در طی 4 سال اخیر دانشکده تغییرات خوب و روند رو به رشدی داشته و جایگاه دانشکده در دانشگاه ارتقاء یافته و نوع نگاه دانشگاه به دانشکده نیز تغییر یافته است و دانشکده نیز همواره سعی دارد در حد مقدورات امکانات و فضا را برای فعالیت های علمی اعضای هیات علمی مهیا نماید.
وی افزود: اعضای هیات علمی باید برنامه علمی تحقیقاتی 5 ساله داشته باشند و یک تخصص اصلی و دو تخصص فرعی را در برنامه خود تعریف کنند و هم مدیران گروه ها و هم اساتید بر روی حوزه فعالیت اصلی خود تمرکز نمایند و دانشکده بتواند کم کم به سمت کرسی محوری گام بردارد.
رییس دانشکده علوم انسانی یادآور شد: ما اگر ماموریت محور حرکت نکنیم به نتیجه نمی رسیم و اگر بخواهیم مانند سایر دانشگاه ها باشیم افتخاری برای ما نیست و تفاوت ما با سایر دانشگاه ها و دانشکده ها باید تفاوت کیفی باشد.
وی بر لزوم بازنگری برنامه درسی رشته ها تاکیدکرد و گفت: با توجه به اینکه دانشگاه تربیت مدرس دانشگاه نوع یک می باشد ما می توانیم در سرفصل دروس و برنامه ریزی ها تجدید نظر کنیم و حتی تا تدوین برنامه درسی نیز پیش برویم.
وی تصریح کرد: اعضای هیات علمی باید به صورت مرتب و ثابت در حوزه تخصصی خود درس ارائه کنند و اساتیدی صاحب کرسی می شوند که در حوزه تخصصی خود ارائه دانش کنند و به حدی برسند که از بیرون دانشگاه نیز خواهان داشته باشند و هر استاد باید به درس و کرسی تخصصی خود شناخته شود.
وی خاطر نشان ساخت: طرح راهبردی دانشکده که در اختیار تمامی گروه ها قرار گرفته است، نقشه راه دانشکده برای حرکت به سمت وضعیت بهتر و مطلوب تر است که امیدواریم بتوانیم با بازنگری برخی از امور، این مسیر را سریع تر طی کنیم.
وی در پایان به معرفی اساتید برتر دانشکده در حوزه آموزشی پرداخت.
وی اظهار داشت: ما امسال فقط معیار آموزشی را برای ارزیابی در نظر گرفتیم و نظر دانشجویان را با فرم های ارزیابی مورد بررسی قرار دادیم و اساتیدی که طی سه نیمسال متوالی نسبت به همکاران خود نمره ارزشیابی بیشتری کسب کردند به عنوان اساتید برتر معرفی می شوند. همچنین دو مدیر گروه که منشا اثر و تحول در گروه خود بوده اند و نیز بالاترین ارزیابی را در بین تمام گروه های دانشکده داشته اند به عنوان مدیران گروه های برتر معرفی می شوند.
در ادامه دکتر فاطمه جان احمدی مدیر گروه تاریخ و دکتر ركن الدین افتخاری مدیر گروه جغرافیا برنامه ریزی شهری و روستایی به عنوان مدیران گروه های برتر معرفی شدند.
همچنین دکتر موسیوند از گروه سنجش از دور، دکتر آبتین گلکار از گروه زبان روسی، دکتر پریوش صفا از گروه زبان فرانسه، دکتر مسعود موسوی شفائی از گروه روابط بین الملل و دکتر میرزایی از گروه زبان و ادبیات عرب به عنوان اعضای هیات علمی برگزیده معرفی شدند.
در ادامه اعضای هیات علمی حاضر در جلسه به بیان نظرات و دیدگاه های خود در خصوص مسائل دانشکده پرداختند و هیات رییسه دانشکده نیز به مسائل مطرح شده پاسخ گفتند.
در پایان نیز طی مراسمی از اعضای هیات علمی بازنشسته دانشکده؛ دکتر آقاگل زاده، دکتر کوزه چیان و دکتر فردانش تشکر و قدردانی به عمل آمد.


8 اردیبهشت 1397 / تعداد نمایش : 1587