متن کامل خبر


 
رئیس دانشگاه تربیت مدرس و سفیر فنلاند، با یکدیگر دیدار کردند

خلاصه خبر: در نشست مشترک رئیس دانشگاه و سفیر فنلاند در تهران که 27 شهریور با حضور برخی از اعضای هیأت علمی دانشکده های هنر، علوم زیستی، علوم انسانی و علوم پزشکی برگزار شد، بر گسترش تعاملات علمی و بررسی زمینه های همکاری فی مابین تأکید شد.

در ابتدای این نشست نوروانتو سفیر فنلاند که برای دومین بار در دانشگاه تربیت مدرس حضور می یافت، از رنکینگ دانشگاه، تعداد دانشجویان مقطع دکتری و فارغ التحصیلان شاخص دانشگاه همچون اصغر فرهادی به عنوان موارد حائز اهمیت نام برد و بر وجود موضوعات متنوع برای همکاری طرفین تأکید کرد. وی برقراری ارتباط مستقیم با دانشگاه تامپره و ارائه برنامه های عملیاتی برای همکاری را پیشنهاد داد.
در ادامه دکتر احمدی با اشاره به برنامه راهبردی و اهداف دانشگاه تصریح کرد: با وجود مشکلات و شرایط جهانی حاکم که تأثیرگذار است، دانشگاه به رشد و روند تکاملی خود ادامه می دهد. یکی از اهداف دانشگاه تربیت مدرس ارتقا رتبه جهانی دانشگاه و قرار گرفتن در زمره 200 دانشگاه برتر است.
وی به توسعه همکاری در خصوص صلح مثبت و همچنین تجربه موفق کشورهای اسکاندیناوی به ویژه فنلاند در این زمینه اشاره کرد و همکاری در حوزه علوم زیستی که دانشگاه تربیت مدرس در آن توانمندیهای بسیار دارد را به همراه همکاری در حوزه هنر مطرح کرد.
رئیس دانشگاه همچنین از ملاقات با معاون وزیر آموزش عالی فنلاند در اجلاس سال 2017 علم و فناوری، ملاقات با دکترلاکسو رئیس دانشگاه تامپره، ترجمه کتاب شاهنامه به زبان فنلاندی توسط پروفسور یاکو هامین آنتیلا به عنوان تجربیات خوب یاد کرد.
در بخش دیگری از جلسه دکتر سعیدی همکاری با دانشگاه های فنلاند برای پذیرش دانشجو در دوره های کوتاه مدت و همکاری در حوزه اراسموس پلاس را پیشنهاد داد و پیشبرد همکاری ها به صورت پایین به بالا را مناسب ارزیابی کرد.
دکتر موسوی شفائی برگزاری سمینار در حوزه صلح مثبت و عملیاتی نمودن تفاهم نامه منعقده با دانشگاه تامپره، دکتر تمجید همکاری در حوزه علوم زیستی و انجام فعالیت های تحقیقاتی، دکتر مهدوی نژاد تشکیل کارگاه مشترک با حضور میهمانان فنلاندی و تعریف پروژه مشترک، دکتر عزیزی انجام پروژه مشترک در حوزه پزشکی با توجه به توانمندی دانشجویان مقطع دکتری دانشکده پزشکی را پیشنهاد دادند.
سفیر فنلاند پس از پایان این نشست از آزمایشگاه های دانشکده های علوم زیستی و علوم پزشکی بازدید کرد.

سفیر فنلاند


3 مهر 1397 / تعداد نمایش : 2369