متن کامل خبر


 
شهردار منطقه 6 تهران با رییس و مسئولان دانشگاه دیدار کرد

خلاصه خبر: دکتر دهداری پور شهردار منطقه 6 تهران، دکتر زنوزی معاون فرهنگی اجتماعی منطقه و دکتر داودی شهردار ناحیه 4 منطقه 6 در نشستی با رییس، معاون پشتیبانی و منابع انسانی و رییس پارک علم و فناوری دانشگاه دیدار کردند.

در ابتدای این نشست دکتر احمدی رییس دانشگاه به معرفی کوتاهی از دانشگاه پرداخت و گفت: دانشگاه تربیت مدرس با وجود جوان بودن و سابقه ای کمتر از 40 سال توانسته است در میان دانشگاه های رده اول کشور قرار گیرد و در حال حاضر بیش از 9 هزار دانشجو در رشته های مختلف مهندسی، علوم پایه، علوم پشکی، کشاوزی، علوم انسانی ، منابع طبیعی و هنر در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
دکتر احمدی تصریح کرد: ماموریت دانشگاه از اوایل دهه هشتاد از تربیت استاد به ماموریت پژوهشی، نوآوری و فناوری تغییر یافت.
وی گفت: تعداد زیادی خوابگاه، دفتر پارک علم و فناوری، مرکز رشد و مرکز تحقیقات دانشگاه در خیابان کارگر شمالی، خیابان سیندخت و فاطمی وجود دارد که می تواند با تجهیز بخش خصوصی و پشتیبانی از سوی دانشگاه مراکز رشد و بنگاه های دانش بنیان منسجم در آن جا مستقر شوند.
رییس دانشگاه اذعان داشت: این استراتژی توسعه پارک هم در این منطقه خاص با توجه به اینکه دانشگاه های خوب دنیا در اطراف خود اکوسیستم علم و فناوری تشکیل می دهند سبب می شود بنگاه های خصوصی علاقه مند شوند تا در این بخش سرمایه گذاری کنند تا به مخزن علمی و فناوری دسترسی یابند و با پرداخت های نسبتا ارزان به دانشجویان و فارغ التحصیلان کارهای اقتصادی بزرگ انجام دهند.
دکتر احمدی در پایان در خصوص ماموریت دانشگاه تربیت مدرس به عنوان دانشگاه پاک ( پاسخگو، اشتغال زا و کارآفرین) توضیحاتی را عنوان کرد وگفت: ما می توانیم در راستای این هدف یک مرکز نوآوری برای مقابله و درمان آسیب های اجتماعی با پشتوانه دانشکده علوم انسانی و گروه های روانشناسی و جامعه شناسی و اقتصاد ایجاد کنیم .
در ادامه دکتر موسوی معاون پشتیبانی و منابع انسانی اظهار داشت: من به عنوان یک شهروند همواره دغدغه فرهنگ و اقوام مختلف را در تهران دارم و پیشنهادی که در این راستا دارم ایجاد یک گذر اقوام در تهران است تا اقوام مختلف در کنار یکدیگر درک مشترکی داشته باشند و دانشکده های علوم انسانی و هنر نیز می توانند در این زمینه همکاری نمایند.
وی افزود: ناهنجاری های بصری در شهر تهران بسیار است و هارمونی و هماهنگی بصری به ویژه در ساختمان ها و نوع معماری آن ها کمتر دیده می شود و ما نتوانسته ایم الگوی روشنی را به عنوان معماری ایرانی اسلامی ارائه دهیم و دانشگاه با ظرفیت هایی که دارد می توانند در این زمینه کمک کننده باشد.
وی ادامه داد: برخی از دانشکده های ما مانند علوم ریاضی، علوم پزشکی، حقوق وعلوم انسانی به دلیل مجاورت در ضلع غربی بزرگراه چمران از سر و صدای ماشین ها به ویژه در فصول گرمتر که پنجره های کلاس باز می شود رنج می برند که درخواست ما از شهرداری منطقه این است که پنل های صداگیر در این مکان نصب شود.
وی در خصوص پارکینگ گفت: محدودیت پارکینک در این منطقه به دلیل وجود دو بیمارستان وجود دارد و دانشگاه نیز خواهان ایجاد پارکینک با همکاری شهرداری در ضلع شمال غربی دانشگاه در چند طبقه زیر زمین می باشد تا معضل جدی دانشگاه و این بخش از شهر در خصوص پارکینگ مرتفع گردد.
وی همچنین خواستار همکاری شهرداری در خصوص آسفالت محوطه دانشگاه و رفع مشکل کمبود فضای فیزیکی دانشگاه و ایجاد گذر علم و فناوری در محدوده دانشگاه شد.
در ادامه دکتر ابراهیمی رییس پارک علم وفناوری اظهار داشت: در سطح دنیا شهرداری ها صاحب پارک های علم و فناوری هستند و این امر اثرات اقتصادی ودرآمدزایی، فرهنگی و محیطی خوبی خواهد داشت.
ما می توانیم با مشارکت شهرداری محدوده جلال آل احمد، فاطمی ، اتوبان چمران و خیابان کارگر را به عنوان محدوده فناوری دانشگاه تعریف کنیم و شرکت های دانش بنیان را در آن منطقه مستقر کنیم. در خصوص سرای محلات نیز ما می توانیم سرای خلاقیت و کارآفرینی برای دانشجویان و دانش آموزان ایجاد کنیم تا ایده های آنها در آنجا پرورش و پس از توسعه در قالب شرکت های دانش بنیان فعالیت کنند.
همچنین ایجاد ساختمان های چند مستاجره به صورت مشترک با همکاری پارک فناوری و شهرداری جهت استقرار شرکت های دانش بنیان از دیگر پیشنهادات دکتر ابراهیمی بود.
درادامه دکتر دهداری پور شهردار منطقه 6 در سخنانی اظهار داشت: منطقه 6 شهر تهران دارای ویژه ترین منطقه تهران و حتی کشور است و 18 دفتر وزارتخانه و سازمان اصلی کشور و 13 سفارتخانه در آن موجود است و بسیاری از برنامه های دینی نیز در این منطقه صورت می گیرد.
در این راستا ما نیز درصدد ایجاد یک گذر اقوام در این منطقه هستیم و برای همکاری با دانشگاه در امور تحقیقاتی و مطالعاتی آن اعلام آمادگی می کنیم. همچنین ایجاد گذر موسیقی، گذر کتاب و روز بازارهای علمی وفرهنگی در این منطقه را در دستورکار داریم.
وی افزود: در خصوص بهبود وضعیت نمای ساختمان ها از دید بصری و معماری نیز تمایل به استفاده از ظرفیت های دانشگاه داریم . در زمینه طرح توسعه دانشگاه نیز اگر با برنامه و رعایت تمام شرایط صورت گیرد خوب است در غیر اینصورت تبعات بعدی آن و نارضایتی مردم منطقه را در بر خواهد داشت.
وی تصریح کرد: ایجاد پارکینگ طبقاتی با همکاری دانشگاه نیز می تواند در دستور کار شهرداری قرار گیرد تا بتوانیم بخشی از مشکل پارکینگ منطقه را حل کنیم. در خصوص بحث پارک های علم و فناوری و همکاری در این زمینه، شهرداری تمایل به همکاری دارد تا بتواند با پشتوانه علمی بیشتری امور اجرایی خود را به انجام برساندکه باید به صورت جداگانه و تخصصی در جلسات بعدی مورد بحث قرار گیرد.
شهردار منطقه 6 همچنین در خصوص نصب دیوار عایق صوتی در اطراف برخی از ساختمان های مشرف به اتوبان دانشگاه نیز قول مساعدت داد تا طی نامه ای از سوی دانشگاه به حوزه معاونت حمل و نقل ترافیک شهر تهران ارجاع و به انجام برسد.


7 آذر 1397 / تعداد نمایش : 1858