متن کامل خبر


 
آغاز فعالیت دبیرخانه دائمی مجمع فرهنگی و اجتماعی اعضای هیات علمی

خلاصه خبر: دکتر ناطق در گردهمایی مجمع فرهنگی و اجتماعی اعضای هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس از آغاز فعالیت دبیرخانه دائمی این مجمع برای بررسی و حمایت از پیشنهادهای فرهنگی و اجتماعی اعضای هیات علمی دانشگاه در معاونت فرهنگی و اجتماعی، خبر داد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در این نشست که دوم آبان ماه در سالن شهید مطهری دانشگاه برگزار شد، همچنین ضمن اشاره به جریان‌سازی و حرکت‌آفرینی انجمن‌ها، گردهمایی اعضای هیأت علمی دانشگاه را حرکتی برای اندیشه ورزی و امیدبخشی دانست.
دکتر ناطق با اشاره به روند شکل‌گیری این مجمع، ضمن قدردانی از اقدامات معاون سابق فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تصریح کرد: اولین گردهمایی مجمع ماحصل برگزاری 3 نشست با حضور بیش از 130 شرکت کننده در سال گذشته بوده است.
وی وجود توانمندی‌های بالا در بین اعضای هیات علمی دانشگاه و همچنین شرایط موجود جامعه و نیاز به الگوآفرینی و امید بخشی را موجب تشکیل این گردهمایی عنوان و تاکید کرد: نشست‌های مجمع عمومی با هدف بهره‌مندی از اندیشه و فکر اساتید از این پس هر سال به صورت متناوب برگزار خواهد شد ضمن اینکه دبیرخانه دائمی این مجمع به صورت انفرادی یا در چارچوب پیشنهادهای کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشکده‌ها اقدام به حمایت یا بررسی و ارزیابی اقدامات اجرایی خواهد کرد.
در ادامه این برنامه دکتر شریعتی، مدیر امور سیاست گذاری و برنامه ریزی معاونت فرهنگی و اجتماعی، دکتر اربابی، عضو کارگروه فرهنگی دانشکده هنر، دکتر شاه‌علی، عضو کارگروه فرهنگی دانشکده علوم پزشکی، دکتر شیخ‌محمدی، عضو کارگروه فرهنگی دانشکده مهندسی صنایع و سیستم‌ها و دکتر تاجبخش، عضو کارگروه فرهنگی دانشکده علوم ریاضی به نمایندگی از 10 کمیته تخصصی که در دانشگاه شکل گرفته است، گزارشی کوتاه  از مهمترین اقدامات انجام شده در کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشکده‌های خود را برای حاضران تشریح کردند.
تاکید بر مسئولیت اجتماعی، تولید محصولات فاخر فرهنگی، بزرگداشت مفاخر علمی، ترویج فرهنگ کتابخوانی، آگاه‌سازی در مورد فرصت‌های شغلی و کارآفرینی اجتماعی به همراه فضاسازی رویدادی در دانشگاه از مهمترین محورهای گزارش کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشکده‌ها بود.


12 آبان 1397 / تعداد نمایش : 2552