مدیریتها
مدیریت اداری و پشتیبانی
نقش منابع انسانی و اهمیت روزافزون آن در توسعه بر هیچکس پوشیده نیست، در فضای پرشتاب و سرشار از رقابت دنیای امروز، آنچه که منجر به کسب مزیت رقابتی درسازمانها میشود نیروی انسانی باکیفیت، خلاق و پویاست، به همین منظور مدیریت امور اداری در جهت نیل به اهداف دانشگاه تربیت مدرس با بهکارگیری و حفظ منابع انسانی مجرب، متخصص و متعهد به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت مطلقه فقیه با رهبری مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله خامنهای و برخوردار از بصیرت و انگیزه بالا بهمنظور نقشآفرینی در دانشگاه ایفای وظیفه مینماید.
مدیریت مالی و حسابداری
مدیریت امور مالی با رویکرد هدایت و هماهنگی فعالیتهای واحدهای مالی و حسابداری در دانشکدهها، واحدها و مراکز تحقیقاتی، پژوهشی و ارائه خدمات مشورتی و تخصصی جهت اعمال قوانین و مقررات و نظارت بر نحوه ثبت و ضبط و نگهداری حسابها با زیر مجموعه پنج اداره " حسابداری – اموال – اعتبارات و تنظیم حسابها – رسیدگی به اسناد - در آمدها" اقدامات لازم ر ابه سر انجام میرسانند، و این مهم با درخواست وجه از خزانه در تأمین اعتبار نسبت به تنظیم جریان نقدینگی در سطح دانشگاه و مراقبت در تأمین به موقع نیازهای مالی برای پرداخت هزینهها، با اجرای اصول و فنون حسابداری و نیز قوانین و مقررات مالی، محاسباتی و معاملاتی از طریق بررسیهای منظم و ادواری نهایتاً به تهیه و تنظیم و نگهداری حسابها جهت تهیه و تنظیم گزارش تفریغ بودجه در پایان هر سال مالی و ارسال آن به مراجع ذیربط و مدیریت دانشگاه صورت می پذیرد .
مدیریت فنی و نظارت بر طرحهای عمرانی
دفتر فنی و طرحهای عمرانی همزمان با تأسیس دانشگاه با هدف ساخت و ساز فضاهای دانشگاهی ایجاد گردید و فعالیت خود را در زمینه احداث و توسعه و حفظ و نگهداری از بناها و تأسیسات موجود و ساخته شده در سالهای متمادی آغاز نمود، این دفتر با کادری مجرب و کارآمد در امور اجرائی و نظارت بر پروژههای عمرانی دارای توانمندیهای بالایی بوده که ماحصل آن ساختمانهای احداثی دانشگاه اعم از آموزشی، اداری، کمک آموزشی، رفاهی-خدماتی و خوابگاههای دانشجوئی، محوطهسازی و سایر مکانهای ایجاد شده در دانشکدهها و مؤسسات تابعه میباشد. همچنین میتوان اظهار نمود در راستای شکلدهی و بهینهسازی فضاهای فیزیکی و کالبدی پروژههای عمرانی دانشگاه، سهم عمدهای در پیشرفت این مجموعه علمی داشته است.
مدیریت حقوقی و قراردادها
دفتر حقوقی دانشگاه به منظور انجام خدمات حقوقی در جهت اجرای صحیح قوانین و مقررات و استیفای حقوق دانشگاه و حفظ منافع و مصالح آن در تنظیم روابط با اشخاص خارج از دانشگاه از سال 1360 تحت نظارت مستقیم ریاست محترم دانشگاه تشکیل گردیده است و اکنون در در ساختار تشکیلاتی دانشگاه دفتر حقوقی زیر مجموعه معاونت پشتیبانی و منابع انسانی بوده و به عنوان مشاوری امین برای این معاونت و پشتیبانی صدیق برای همه حوزهها و واحدهای دانشگاه به فعالیت خود ادامه میدهد.
حوزه معاونت
معاونت اداری و مالی در سال 84 با سه مدیریت زیر مجموعه و اکنون پس از تائید چارت تشکیلات جدید مصوب هیأت امنا مورخ سال 86 با عنوان معاونت پشتیبانی و منابع انسانی با واحدهای تابعه زیر به انجام وظیفه می پردازد. |