متن کامل خبر


 
افتاحيه سی و یکمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان بیستم اردیبهشت ماه در سالن اجتماعات شهید مطهری دانشگاه برگزار شد

خلاصه خبر: افتاحيه سی و یکمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان بیستم اردیبهشت ماه در سالن اجتماعات شهید مطهری دانشگاه برگزار شد.

افتاحيه سی و یکمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان بیستم اردیبهشت ماه در سالن اجتماعات شهید مطهری دانشگاه برگزار شد.
مسابقات سی و یکمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان مرحله منطقه ای به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس بیستم و بیست و یکم اردیبهشت ماه جاری در رشته های حفظ- قرائت ترتیل و قرائت تحقیق در بخش خواهران (سالن اجتماعات شهید چمران) و در بخش برادران (سالن اجتماعات شهید مطهری) دانشگاه در حال برگزاري است.
در مراسم افتتاحيه دكتر امين ناصري معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه در سخناني اظهار داشت: قرآن بزرگترين و ارزشمندترين هديه الهي است كه خداوند به انسان داده است. انسان اگر در طول عمر خود اتصال به عالم بالا نداشته باشد زندگي سختي خواهد داشت و ما انسانها براي تحمل سنگيني بار زندگي بايد دريچه اي به سوي قرآن باز كنيم.
وي افزود: قرآن راه و رسم زندگي را به ما نشان مي دهد و انساني كه به قرآن متكي است در حقيقت متكي به وحي است. معاون فرهنگي دانشگاه خاطر نشان كرد: فرهنگ 1400 ساله ايران همواره متاثر و منبعث از قرآن است و در اشعار شاعران بزرگ ايران همچون حافظ و مولوي مي توان اين تاثير را به خوبي مشاهده كرد.
وي در پايان تصريح كرد: ما همان گونه كه قرآن را تلاوت و حفظ مي كنيم، بايد آن را در زندگي روزمره خود نيز به كار گيريم؛ به ويژه اكنون كه هجمه هاي بسياری به نام اسلام و قرآن ايجاد شده و برداشت هاي انحرافي از اين كتاب آسماني صورت گرفته است.
در ادامه آيت الله قرهي رئیس حوزه علمیه امام مهدی(عج) در سخناني اظهار داشت: قرآن كلام ذوالجلال و الاكرام است و چون ذات خدا احد است، پس صفات و اسمائش نيز احد است. خداوند براي آنكه كلام خود را تفهيم نمايد، آن را به سينه مبارك پيامبر نازل نمود و نازله اول كلام خدا، سينه پيامبر اكرم(ص) است. خداوند جسم انسان را خلق كرد، زيرا مي تواند كلام خداوند را ولو به صورت نازل تحمل كند.
وي خاطر نشان كرد: قرآن مي فرمايد كه خود خدا قرآن را حفظ مي كند، اما در سويي ديگر يك راه براي حفظ قرآن وجود دارد و آن در وجود خود ما انسان هاست و با توجه به اينكه حقيقت قرآن، ‌امام است به فرموده پيامبر كسي كه مي خواهد قرآن را در درون خود حفظ كند بايد مطيع امام باشد.
وي گفت: اگر تا قبل از ظهور حضرت حجت(عج) يك دوره تمرين اطاعت از امام نداشته باشيم حضرت ظهور نخواهند كرد و در كنار حفظ قرآن بايد آن را عمل نماييم كه همانا اطاعت و عمل به امر امامت است.
گفتني است مراسم اختتاميه اين جشنواره ساعت 15 روز سه شنبه بيست و يكم ارديبهشت ماه با معرفي و تقدير از نفرات برتر برگزار مي شود.


26 اردیبهشت 1395 / تعداد نمایش : 1682