گروه‌های پژوهشی


 
آموزش مجازی
آموزش مجازی

امروزه استفاده از رایانه، زندگی بشر را در تمامی وجوه دگرگون ساخته‌است. به گونه‌ای که شیوه‌های سنتی آموزش را دستخوش تغییر قرار داده و دیگر نیازی به حضور فیزیکی در کلاس‌های درس نمی‌باشد. گروه پژوهشی آموزش مجازی سعی دارد تا با معرفی آموزش‌های مجازی و الکترونیک گامی هر چند کوچک در جهت پایه‌ریزی زیرساخت‌های لازم، به منظور مهیاسازی بستر فرهنگی برای حرکت به سمت مجازی شدن بردارد.

داده‌کاوی و کشف دانش
داده‌کاوی و کشف دانش

امروزه داده‌ها قلب تپنده فرآیند تجاری بیشتر ارگان‌ها تلقی می‌شوند. آنها فارغ از خرد و کلان بودن نوع صنعت در تمامی صنایع نظیر خرید و فروش‌ها، ارتباطات، تولید، تسهیلات، حمل و نقل، بیمه، کارت‌های اعتباری و بانکداری از طریق تعاملات در سیستم عملیاتی شکل می‌گیرند. لذا این گروه با توجه به کاربرد وسیع دانش مذکور سعی دارد تا با گام‌های عملیاتی مناسب جهت پیشرفت مهیا سازد.

سلامت الکترونیکی
سلامت الکترونیکی

هدف از ایجاد این گروه تحقیقاتی و پژوهشی تعریف طرح‌های پژوهشی هدفمند در حیطه مهندسی الکترونیک ولی در راستای برطرف کردن خلاء مهندسی در جامعه پزشکی و همچنین کاربردی کردن طرح‌های مهندسی پزشکی و در نهایت تولید تکنولوژی قابل استفاده در جامعه پزشکی می‌باشد.

فناوری اطلاعات
فناوری اطلاعات

با توجه به حجم بالای اطلاعات و رشد سریع شبکه‌های رایانه‌ای، مدون شده اطلاعات ذخیره و پردازش آنها و کسب سرعت و سهولت هر چه بیشتر در دسترسی به اطلاعات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار گردیده‌ است. در پی رسیدن به این هدف گروه پژوهشی مدیریت فناوری اطلاعات ضمن برنامه‌ریزی و ایجاد هماهنگی در راستای تحقق آن گام برمی‌دارد .

فناوری اطلاعات در سازمان
فناوری اطلاعات در سازمان

گروه پژوهشی فناوری اطلاعات در سازمان در سال 1380 با هدف گردآوری، برنامه‌ریزی، ساماندهی، هدایت، ذخیره و انتشار اطلاعات یر اساس اهداف و ماموریت‌ها و وظایف پژوهشکده و نیز ایجاد اطلاعات آماری و اطلاع‌رسانی تاسیس گردید. هدایت، کنترل فرآیندها و اقدامات مربوط به فناوری اطلاعات به منظور ارتقاء و کارآمدی نظام مدیریت اطلاعات از مهم‌ترین اهداف این گروه می‌باشد.

فناوری اطلاعات و جامعه
فناوری اطلاعات و جامعه

جوامع مختلف تحت تاثیر تحولات بسیار عظیم علمی به سمت جامعه اطلاعاتی در حال حرکت هستند. جامعه اطلاعاتی، جامعه‌ای است که ساختار آن متاثر از فناوری است. معیارهایی همچون فناوری، مشاغل اطلاعاتی، جغرافیا ، اقتصاد، فرهنگ، فراگیری رسانه‌ها و جهانی‌شدن در ایجاد جامعه اطلاعاتی موثر بوده‌اند. این گروه سعی دارد تا با طراحی و پیاده‌سازی نهادی نیروهای متخصص گامی نو به سوی اهداف پژوهشکده بردارد.