برگزاری دوره آموزش علوم اعصاب ایبرو (IBRO) در گروه فیزیولوژی دانشگاه تربیت مدرس

خلاصه خبر: دوره آموزش علوم اعصاب ایبرو (از سطح پایه تا پیشرفته) با حضور اساتید برجسته‌ای از کشورهای آمریکا، انگلستان و آلمان از 8 تا 15مهرماه 98 در گروه فیزیولوژی دانشگاه تربیت مدرس برگزار خواهد شد.


   

   اساتید برجسته ای از کشورهای آمریکا، انگلستان و آلمان در تاریخ 8 تا 15 مهرماه 1398 علوم اعصاب را از سطح پایه تا پیشرفته آموزش می دهند. این اساتید در مجموع با انجام 35 سخنرانی یک ساعته به این هدف دست خواهند یافت. علاوه بر پرسش و پاسخ در پایان هر سخنرانی، روزانه یک ساعت جلسه پرسش و پاسخ بین اساتید و شرکت کنندگان برگزار خواهد شد. شرکت کنندگان در پایان هر روز فرصت دارند که در مدت زمان 10 دقیقه موضوع کاری خود را در قالب کنفرانس های معتبر بین المللی ارائه دهند. در این دوره اطلاعاتی نیز در مورد فرصت های تحقیقاتی و دوره های پسادکتری در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی به شرکت کنندگان ارائه می شود. این دوره از دوره‌های رسمی سازمان جهانی تحقیقات مغز    IBRO   است که با حمایت این سازمان در کشورهای مختلف برگزار می شود. این سازمان زیربخش های مختلفی دارد. کشور ایران در بخش آسیا و اقیانوسیه این سازمان قرار می گیرد. 

    گروه فیزیولوژی دانشگاه تربیت مدرس تجربه برگزاری موفق چنین دوره را در بهمن 1380 در کارنامه خود دارد. در سال 1380 بیش از 70 نفر از محققان و علاقمندان به حوزه علوم اعصاب در دوره مذکور شرکت کردند. شرکت کنندگان دوره قبل در حال حاضر از اساتید برجسته حوزه علوم اعصاب در کشور هستند. دوره آموزش علوم اعصاب ایبرو از دوره های رسمی سازمان جهانی تحقیقات مغز IBRO است که با حمایت این سازمان در کشورهای مختلف برگزار می شود. این سازمان حدود ده نوع برنامه حمایتی مختلف در زمینه علوم اعصاب دارد. دانشجویان و محققان علاقمند حوزه علوم اعصاب در ایران تا کنون بارها از این حمایت ها استفاده کرده اند. برخی از حمایت ها در زمینه برگزاری دوره در داخل کشور و برخی مربوط به شرکت در دوره های خارج از کشور می باشد.

   انتظار می رود بیش از 100 نفر از علاقه‌مندان دانشگاه‌ها و مراکز علمی سراسر کشور در این دوره شرکت نمایند. این دوره 9 روزه جزئی از برنامه درسی تمامی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری دانشجویان گروه فیزیولوژی دانشگاه تربیت مدرس محسوب می شود و همه این عزیزان موظف به شرکت هستند. دانشجویان تحصیلات تکمیلی، محققان پسادکتری و استادیاران جوان از طیف وسیع حوزه های مختلف و مرتبط با علوم اعصاب از بیولوژی تا فنی و مهندسی می توانند در این دوره شرکت کنند. اطلاعات کامل دوره در پوستر موجود می‌باشد.

 


27 شهریور 1398 / تعداد نمایش : 2002