• 1404/02/28 - 17:24
  • -تعداد بازدید: 2
  • - تعداد بازدیدکننده: 2
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

هم اندیشی تخصصی روابط عمومی‌ها در عصر تحول دیجیتال برگزار شد

به مناسبت روز روابط عمومی و ارتباطات ،هم‌اندیشی تخصصی روابط عمومی‌ها در عصر تحول دیجیتال با حضور استادان، کارشناسان و فعالان این حوزه، ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ در سالن شهید مطهری برگزار شد.

این رویداد با عنوان «روابط عمومی نوین، ارتباطات هوشمند؛ از تعامل تا اثربخشی» به همت مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دانشگاه تربیت مدرس و با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار شد و شامل برگزاری کارگاه‌ها و سخنرانی‌های تخصصی بود.در ابتدا کارگاه کاربرد ابزارهای هوش مصنوعی در روابط عمومی با ارائه علی شاکر دکتری ارتباطات، مدرس دانشگاه و پژوهشگر حیطه هوش مصنوعی برگزار شد که از سوی شرکت‌کنندگان مورد استقبال قرار گرفت. دکتر علی شاکر،  هوش مصنوعی را نه «غول چراغ جادو» بلکه ابزاری محاسباتی بر پایه کلان‌داده‌ها توصیف کرد که نیازمند نظارت و هدایت انسانی است.شاکر با اشاره به قدمت ۵۰ ساله اینترنت و مقایسه آن با ناخودآگاه ذهن انسان، اظهار داشت: «هوش مصنوعی به عنوان ابزاری نوین، صرفاً بر اساس یافته‌های انسانی اطلاعات را منتقل می‌کند و خود درکی از آنچه انجام می‌دهد، ندارد.»این متخصص حوزه هوش مصنوعی با تاکید بر لزوم نظارت انسانی بر عملکرد این فناوری، تصریح کرد: «نباید این تصور نادرست را داشته باشیم که هوش مصنوعی همواره اطلاعات صحیح ارائه می‌دهد، چرا که این فناوری از داده‌های انسانی تغذیه می‌کند، نه از اسرار پنهان.»شاکر در ادامه، داده‌های هوش مصنوعی را بر مبنای اطلاعات فعالان روابط عمومی دانست و وجود ایرادات و نقص‌ها در این فناوری را یک نقطه قوت تلقی کرد؛ چرا که در غیر این صورت، هوش مصنوعی به سرعت جایگزین نیروی انسانی می‌شود.وی در پایان با اشاره به توانایی هوش مصنوعی در پاسخ به سوالات ساده مانند پایتخت کشورها، بر لزوم راهبری آن در مواجهه با مسائل پیچیده تاکید کرد.سپس دکتر سبحان یحیایی، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، در سخنرانی خود با موضوع «تحلیل داده در ارتباطات هوشمند» به اهمیت بهره‌گیری از داده‌کاوی در روابط عمومی پرداخت. بخش پرسش و پاسخ نیز فرصتی برای تبادل نظر میان وی و حاضران در خصوص  مباحث مطرح شده، فراهم کرد.در این گردهمایی که با حضور دکتر حجت رییس دانشگاه برگزار شد، کورش عنبری، مدیر روابط عمومی و ارتباطات دانشگاه، با اشاره به اهمیت تولید محتوای هدفمند، نقش رابطان خبری دانشکده‌ها و بخش‌های مختلف را در ارتقای عملکرد روابط عمومی‌ها برجسته دانست. وی همچنین بر آمادگی دانشگاه تربیت مدرس برای همکاری‌های مشترک با سازمان‌های و نهادها حرفه‌ای و تخصصی در زمینه تولید محتوای آموزشی و فناوری‌های نوین ارتباطات هوشمند تأکید کرد. اجرای برنامه‌های فرهنگی مانند اجرای موسیقی، شعرخوانی و گفت‌وگوی آزاد میان شرکت‌کنندگان، از دیگر بخش‌های این هم‌اندیشی تخصصی بود.
  • گروه خبری : مراسم و نشست,مدیریت حراست,مدیریت روابط عمومی و ارتباطات
  • news code : 2785

تصاویر